• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Magento vs teised platvormid

Eelistame veebipoodide loomiseks kasutada Magento Community platvormi. Magento on kõige populaarsem e-poe platvorm maailmas, kuid on veel teisigi levinud platvorme, mida siinses postituses Magentoga kõrvutame. Postituse eesmärk ei ole esile tõsta ega maha teha üht või teist veebipoe platvormi. Tahame anda ülevaate statistikast ja trendidest, mis lähtuvad reaalsetest omadustest ja kasutusest ning ühtlasi selgitada, miks Magento Community meile kõige paremini sobib.

Platvormivalik on üks olulisemaid otsuseid, mis enne veebipoe loomist teha tuleb. Valiku langetamine võib olla keeruline ja segadusttekitav. Selleks, et valitsevast olukorrast ülevaade anda, oleme välja valinud mõned tuntumad ja laialt kasutatavamad e-poe platvormid ning võrdleme neid Magentoga. Blogipostitus ei püüa olla erinevate platvormide süvaanalüüs, vaid pigem valikul määravaks saavate omaduste võrdlus.

Enimlevinud platvormid

Lisaks Magentole vaatleme WooCommerce’i, Shopifyd ja PrestaShopi. Sellise valiku oleme teinud lähtuvalt erinevate platvormide turuosade jaotusest, mida on kujutatud järgmisel graafikul (diagramm on pärit siit).

e-poe platvorm

Nagu graafikult näha, siis Magentol (arvestatud on nii Magento Communityt kui ka Enterprise’i) on 29,1 protsendi suurune turuosa, teisel kohal on WooCommerce 26,5 protsendiga. Seega on Magento maailmas enimlevinud e-poe platvorm.

Platvormide populaarsuse võrdlemiseks kasutame Google’i tööriista Trends. Google Trends lähtub oma graafikute tegemisel märksõnade otsitavusest ning võimaldab võrrelda märksõnade populaarsuse muutumist ajas.

Näeme, et Magento on läbi aegade kõige otsitum e-poe platvorm. Viimase aasta jooksul on aga Shopify populaarsus oluliselt tõusnud ning jõudnud Magentoga umbes samale tasemele. WooCommerce’i ja PrestaShopi populaarsus jääb viimase aasta lõikes Magento ja Shopify omale alla. Võrdluseks vaatleme ka Google Trendsi graafikut Eesti otsingutulemustega.

Ka eestlaste seas on Magento populaarseim e-poe valmistamise platvorm. Peamine erinevus seisneb selles, et eestlased eelistavad WooCommerce’i mujal maailmas üha populaarsemaks muutuva Shopify asemel. Juba varsti selgub, miks see nii on.

Postituse järgnevas osas võrdleme populaarsemaid platvorme Magentoga. Toome välja vaadeldavate platvormide head ja vead.

Magento vs. WooCommerce’i e-poe platvorm

WooCommerce’i puhul on tegemist WordPressi plugin’iga, mis võimaldab ühe kodulehe funktsionaalsusena luua ka väikese e-poe.

Nii WooCommerce kui ka Magento on avatud lähtekoodiga platvormid, mis tähendab, et need on tasuta ning lähtekoodi on võimalik muuta. Üldine arvamus on, et WooCommerce’i on lihtsam kasutada kui Magentot. See väide võib tõepoolest paika pidada, sest seoses Magento rohkearvuliste funktsionaalsustega on süsteemil ka hulga rohkem konfiguratsioone, mida hallata. Samas kogenud Magento kasutajale tundub see ilmselt kõik imelihtsana ning ilmselt kehtib sama ka WooCommerce’i puhul.

Asjaolu, et Magento on iseseisev e-kaubanduse platvorm ning WooCommerce WordPressi plugin tähendab seda, et võrreldes Magentoga on WooCommerce’il vähem funktsionaalsusi. Näiteks toetab Magento ristmüügi ja lisamüügi võimalusi ning pakub paremaid toodete organiseerimise ja filtreerimise lahendusi.

Me usume, et WordPress on hästitoimiv kodulehe loomise platvorm (oleme isegi loonud suurel hulgal WordPressi kodulehekülgi ja teeme seda jätkuvalt) ning WooCommerce hea plugin, kuid see sobib kõige paremini väikese e-poe loomiseks, näiteks kui äri on alles alustamas või kui e-pood on pigem äri lisategevus ning sisaldab vähesel hulgal tooteid. Kui tooteid on juba rohkem, on neid efektiivsem hallata Magentos.

Magento vs. Shopify e-poe platvorm

Nagu eelnevast selgus, on Shopify populaarsus tõusuteel. Platvormi kasutatakse pigem väiksemate e-poodide loomiseks. Shopify üheks tugevamaks küljeks on lihtne ja intuitiivselt kasutatav kasutajaliides. Samuti on Shopifyl nagu Magentolgi palju valmisteemasid, millest osad on tasuta ja teised tasulised.

Erinevalt Magentost ei ole Shopify puhul tegemist vabavaraga, vaid tasulise teenusega. Shopify tootekataloogi süsteem on üsnagi kohmakas, eriti kui e-poes on suuremal hulgal tooteid. Samuti on Shopify platvormi funktsionaalsuste valik üsna väike. Kõige olulisem funktsionaalsus, mis Shopifyl hetkel puudub, on keele- ja valuutavahetuse võimalus. Kuna platvorm on pärit USAst (kusjuures nagu Magentogi), siis on ainus keelevalik inglise keel ja ainus valuuta USA dollar. Eesti (või tegelikult ükskõik millise teise Euroopa riigi) e-poe tegijatele on tavaliselt väga oluline, et e-poe keelt oleks võimalik muuta. Isegi kui esialgu tegutseb pood vaid ühel turul, siis äri edenedes ja kasvades võib tekkida vajadus mitmekeelse lehe järele, kus saab arveldada erinevate valuutadega. Magentol on need võimalused olemas.

Magento vs. PrestaShopi e-poe platvorm

PrestaShopi puhul on tegemist tasuta vabavaralise platvormiga, mis on mõeldud väikeste ja keskmises suuruses e-poodide loomiseks. Platvormi sisuhaldust peetakse üsnagi lihtsaks ja mugavaks.

Magento eeliseks PrestaShopi ees on aga kindlasti SEO-sõbralikkus. Magentot tundes on e-poodi võimalik muuta palju omanäolisemaks, sest võimalusi on rohkem kui PrestaShopis. Mõlemad platvormid pakuvad mitmeid tasulisi ja tasuta plugin‘eid, kuid Magento tasuta plugin’ite valik on suurem. Samuti on Magento kasutajate kogukond tunduvalt suurem kui PrestaShopi oma, mis ühtlasi tähendab paremat kasutajatuge.

Kokkuvõtteks

Eelneva informatsiooni kokkuvõtvamaks esitamiseks oleme loonud tabeli, mis võrdleb väljatoodud e-poe platvorme.

e-poe platvorm

Magento on vabavaraline platvorm, millega tuleb kaasa palju kasulikke funktsionaalsusi. Magento eelisteks on stabiilsus, turvalisus, skaleeritavus ning SEO-sõbralikkus. Magentot peetakse pigem keeruliselt kasutatavaks platvormiks, kuid leiame, et Magento Community on e-poe loomiseks hea valik just sel juhul, kui platvormi installeerimise, konfigureerimise ja hooldusega tegelevad oma ala eksperdid. Aedese sertifitseeritud töötajad seda ka kahtlemata on.

Selleks, et saaksime luua Sinu ärile ideaalse e-poe, võta meiega ühendust juba täna!

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024
WordPressi e-pood on muutunud aeglaseks ja ebastabiilseks?
„Pärast teie vajaduste detailset analüüsi ja erinevate lahendusvariantide põhjalikku kaalumist oleme jõudnud järeldusele, teie...
Loe lähemalt 09. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.