Seoses COVID-19 levikuga üle maailma on muutunud inimeste tavapärased ostuharjumused. Kaupmehed, kes varasemalt on tegelenud vaid jaemüügiga on pidanud kolima digisse ning kellel juba olid olemas omnichannel lahendused panustama rohkem digisse. Sellest tulenevalt on hea üle vaadata, kas kõik analüütika tööriistad toimivad korrektselt ning kuidas saaks paremini andmeid analüüsida ja seeläbi optimeerida tulemusi. Google Analytics
Otsing
Milliseid tooteid otsitakse sinu e-poes? Kuidas on muutunud otsingu fraasid periooditi ning kas kasutaja leiab selle, mida otsib? Nendele küsimustele saame vastuse Google Analytics-is, kui oleme sisse lülitanud “Site search Tracking” funktsiooni. Lisaks tasuks Google Analytics ühendada Google Search Console’iga, mis näitab orgaanilisi Google otsingu tulemusi, millega kasutajad lehele tulid.
Lehe sisese otsingu jaoks on Behaviouri all olevad Site Search raportid ning Google Search Console analüütikat näeme Acquisition alt vaadates Search Console raporteid. Oluline vaadata millised on kõige otsitumad tooted/teenused lehel, kas see erineb enim müüdud toodetest? Kas otsitakse tooteid, mida enam poes müügil ei ole? Selle tulemil positsioneerida tooted e-poes selliselt, et kõige otsitumad ja ostetuimad tooted oleks lihtsasti leitavad. Vajad abi lehe sisese otsingu seadistamise või Google Search Console-iga? Võta meiega ühendust!
Kasutajateekond
Teine oluline asi mida jälgida Google Analytics-is on kasutajateekond. Milliste kanalite läbi tulevad kasutajad meie lehele (Source/Medium), kuhu nad edasi liiguvad, milliseid tooteid nad külastavad ja mis võivad olla võimalikud põhjused, et ost jäi sooritamata? (Behaviour -> Behaviour Flow) Kui kasutaja satub tootele, mida parasjagu laos pole, kas ta valib selle asemel sarnase toote, lahkub või ostab sootuks midagi muud? Seda saab jälgida Acquisition ja Behaviour report-ides kasutades dimensioone aga on võimalik ka luua event Google Analytics-isse, mis triggerdatakse iga kord kui kasutaja vaatab toodet, mida pole laos. Vajad abi kasutajateekondade kaardistamisega? Võta meiega ühendust!
Ecommerce
Kui Google Analyticsis pole juba seadistatud eCommerce või enhanced eCommerce tuleks see kindlasti ära teha. Standard eCommerce annab Product Performance, Sales Performance, Transactions ja Time to Purchase raportid. Enhanced eCommerce on palju detailsem ning lisaks Product & Sales Performance-ile annab ka Shopping Behaviour, Checkout Behaviour ja Product List Performance raportid. Need raportid aitavad paremini mõista, millised tooted on periooditi kõige populaarsemad ning milline on kasutaja ostukäitumine. Kui eCommerce või enhanced eCommerce on juba seadistatud tasub kontrollida, kas kõik andmed on korrektsed. Vajad abi eCommerce seadistamisel? Võta meiega ühendust!
Goals
Isegi kui pole tegemist e-poega on oluline jälgida konversioone lehel. Selleks võib olla uudiskirjaga liitumine, bänneril klikk, vormi täitmine. Selleks on Google Analytics-is Goals. Goals raportid asuvad Conversions -> Goals all. Goal’id võivad olla URL-i, aja, sessiooni või event’i põhised. Lumavis soovitame luua event põhiseid goale ja nende seadistamiseks kasutada Google Tag Manager-i. Vajad abi goal’ide loomisel või soovid võtta kasutusele Google Tag Manager-i? Võta meiega ühendust!