• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Mida teha hüljatud ostukorvidega?

Kliendid võivad ostukorve hüljata erinevatel põhjustel – näiteks parema hinna leidmine teisest poest, liiga suur tarnetasu, kõhklused ostu vajalikkuses, tehnilised probleemid, ebasobivad tarne- või makseviisid jm.

Mida saad ette võtta, et hülgamise protsenti vähendada? Esmalt tuleks süveneda sellesse, mis täpsemalt kliente sellisele käitumisviisile tõukab.

Vähesed tarne- ja/või makseviisid

On oluline veenduda, et e-pood pakuks kõiki populaarseimad makse- ja tarneviise. Kui klient talle sobivaid meetodeid ei leia (näiteks kaupmees pakub maksmist Swedbanki või SEB kaudu, kuid klient on LHV pangas), külastab ta tõenäoliselt konkurendi e-poodi.

Parem hind konkurendi juures

Paljude klientide puhul sõltub lõplik ostuotsus toote hinnast või kogusummast koos tarnega. Kui külastaja leiab sama toote odavamalt mujalt, siis tõenäoliselt sooritatakse ost soodsamat hinda küsivalt kaupmehelt.

Klientide liikumise vältimiseks saad pakkuda hüvesid, mida konkurent ei paku – näiteks tasuta tarne või soodustusprotsent järgmiselt ostult.

Kõhklused

Kõhklusi ostu otstarbekuses või kvaliteedis saad vähendada, kui kirjutad võimalikult informeerivaid tootekirjeldusi ning kasutad kvaliteetseid tootefotosid, mis näitavad toodet erinevate nurkade alt. Samuti võid kirjutada artikleid arvustustest ning reaalsetest kasutuskogemustest.

Tee kõik endast olenev, et e-pood oleks ka turvaline ning näita seda kliendile – turvalise ostukoha märk, HTTPS-i kasutamine jm.

Tehnilised probleemid ja ebamugavused

Testi aeg-ajalt ise ostuprotsessi toimimist. Küsi tagasisidet ostmise sujuvuse kohta ning vigade ilmnemisel lase need parandada. Jälgi ka seda, et Sa ei küsiks kliendilt ebavajalikku infot – näiteks kui pakud tarneviisiks ainult „Tulen ise järele“ või „Pakiautomaat“, siis ei ole vaja küsida kliendi kodust aadressi. Mida vähem välju täitmist vajavad, seda parem. Samuti ei ole otstarbekas lasta kliendil ostu sooritamiseks kontot luua (kui see just korralduslikult vajalik pole) – paljud peavad seda liiga tülikaks lisasammuks ning anonüümsust vähendavaks faktoriks.

Kokkuvõtteks

Võimalusi, miks kliendid e-poest ilma ostu sooritamata  lahkuvad, on mitmeid.

Võid katsetada ka e-mailide saatmist neile, kes ostukorvi hüljanud on (ingl. k. cart abandonment emails). Õigesti ajastatud ja piisavalt veenev e-mail võib kliendi meelt muuta. Lähene kliendi murele personaalselt, paku lahendusi või soodustusi, vajadusel kasuta huumorit, kuid soovitatavalt ära saada kliendile rohkem kui kaks e-maili.

Loetletud meetmete kasutamine ei saa küll ostukorvide hülgamise sajaprotsendiliselt lõpetada, kuid tõenäoliselt omavad positiivset mõju. Proovi järele!

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
AI e-poes. Soovitused e-poodnikele ja Lumavi senine kogemus
Tegime hiljuti AI teemalise mini-seminari kus tutvustasime väikesele grupile enda arvamust AI kasutamise osas...
Loe lähemalt 16. aprill 2024
Decora front page Case study: Decora välise sortimendi automatiseerimine
Kes ei tunneks Decorat? Eesti üks tuntuim ehituspoe bränd, mis põhineb kodumaisel kapitalil.  Lumavi...
Loe lähemalt 09. aprill 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.