Klientide jaoks kasuliku sisu loomise osatähtsus kasvab jõudsalt. Tarbijate ostuotsuseid mõjutavad järjest enam nutiseadmed ja hea kasutajakogemus. Mobiilne kohalolek on must-have ning trend liigub aina enam mobiiliturunduse suunas, mistõttu e-kaupleja peaks juba poodi planeerides arvestama tehnoloogiliste võimaluste ärakasutamisega, et mitte välistada väärtuslike klientideni jõudmist. Kuidas muuta internetis kauplemist personaalsemaks?
Tarbijakeskse turunduse ja optimeerimise tähtsust tihti alahinnatakse
Üks kõige olulisimaid ja ilmselt ka kõige aeganõudvamaid osi turundustegevustest on sisuturundus ning otsimootoritele optimeerimine (SEO). Uute potentsiaalsete klientide meelitamiseks orgaaniliselt pakub e-kaubanduse platvorm Magento palju võimalusi, ent tihti jäetakse vähese ajaressursi või teadlikkuse tõttu võimalused maksimaalselt kasutamata.
Nutiseadmete kasutamine jätkuvalt tõusuteel
Google annab otsingutulemustes selge eelise veebilehtedele, mille disain on kohandatud väiksematele ekraanidele. Kas Sinu e-pood on mobiilisõbralik ja nutiseadmes viisakalt vaadatav?
Kui 2015. aastal toimus üleminek nn tavaarvuti kasutajalt nutiseadme kasutajale, siis 2016. aastat võikski nimetada nutiseadmetele optimeerimise aastaks.
Mobiilseid nutiseadmeid müüakse ja kasutatakse järjest kasvava hooga ning see toob kaasa uued nõudmised ja trendid nii turundajatele kui e-poe omanikele. Statistika järgi kasutab vähemalt 45% Eesti tarbijatest mobiilset internetti igapäevaselt ning tavaliselt kasutatakse seadmeid info otsimiseks, e-kirjade lugemiseks, sotsiaalmeedia kasutamiseks, toodete ülevaadete, hindade võrdlemiseks ning paljuks muukski.
Kuidas kauplejad võiksid nutiseadmete populaarsust ära kasutada füüsilise poe puhul?
Hetkel Eestis veel midagi väga laialdaselt kasutusel ei ole, kuid push notifications ehk teavituste kasutamine mobiiliturunduses on muutumas järjest populaarsemaks. Erinevad sotsiaalsed ja mobiilsed rakendused arvestavad kasutaja asukohaga, eelneva ostuajalooga ja muude parameetritega, mille tulemusena saab kaupleja edastada erinevaid teavitusi ning müüki soodustavaid pakkumisi nö reaalajas ergutades tarbijat ostuotsusele.
Antakse märku soodustustest ja eripakkumistest. Kõik see töötab proaktiivse turundusvahendina ning aitab veebilehte nutiseadmetes esile tuua. Eesmärk on pakkuda inimesele õiget teenust õigel ajal.
Näiteks lisas H&M oma kaupluste riietuskabiinidesse kleepsu, millega kutsuti üles veebipoes uudiskirjaga liituma, boonusena sai klient ühelt tootelt -25% soodustust.
Kuidas jääda silma?
Üheks võimaluseks on personaliseeritud turundus, sest tarbijatel on vajadus saada just neile suunatud pakkumisi ning sisu.
- E-kirja turundus – ostujärgne e-kiri või SMS kliendile, personaliseeritud pakkumistega uudiskirjad
- Tootelehed, kategoorialehed ja lehesisene otsing on võimalik täita personaliseeritud sisuga
- Ostukorvi lehekülje personaliseerimine
- Soovikorvi meeldetuletus e-kirjad
- Live chat, personaalne ostuassistent, online klienditeenindus
- “Leia oma stiil”, “Seotud tooted”, “Kasutajad vaatasid ka neid tooteid” sildid tootelehtedel
- Juurdemüük ja lisamüük
- How to ja unboxing videod
Pärast iga ostu sooritamist on võimalik järeltegevused optimeerida ning personaliseerida kasutaja põhiselt – eesmärk on suurendada lojaalsust ja edendada pikaajalisi kliendisuhteid.
Personaalne lähenemine on ühtlasi ka soodsaim viis sihtrgupi haaramiseks ning nendeni jõudmiseks. Massidele suunatud reklaami teha on küll väga lihtne, aga pikas perspektiivis ei tasu see ära ei rahalises ega tulemuste mõttes.
Kas mäletad üliedukat “Jaga Coca-Cola’t” nimekampaaniat?
Üks näide, kuidas personaalse e-kirja teel suunata kasutaja hüljatud soovikorvis olevaid tooteid uuesti ostma.
Mida rohkem kasulikku infot suudad potentsiaalsele kliendile õigel hetkel pakkuda, seda suurema tõenäosusega toimub tehing.
Miks mõnikord on ostukavatsus olulisem kui demograafiline näitaja?
ThinkwithGoogle tõi välja huvitava statistika kliendigruppidest, keda esialgu ei oskaks potentsiaalseks kliendiks pidadagi. Kas oskasid arvata, et:
56% spordikaupade otsijatest veebis moodustavad naised
40% online beebikaupade ostjatest elavad majapidamises, kus ei ole lapsi
45% ehitustoodete otsijatest nutiseadmetes moodustavd naised
Need numbrid ilmestavad tarbijate tegelikke ostukavatsusi, mis baseeruvad reaalsel vajadusel, päris lugudel. Kauplejad, kes keskenduvad oma turunduskommunikatsioonis ainult demograafilistele näitajatele, võivad ilma jääda paljudest olulistest huvigruppidest, lojaalsetest klientidest ja lõppkokkuvõttes eurodest.
Põhitrendid e-kauplejatele 2016. aastaks
- 2016. aastal on oluline pakkuda kiirust (loe: lihtsust) nii tellimuste esitamisel kui kauba kohaletoimetamisel
- Tarbijate kõrgenenud nõudmised tooteinfo osas – detailsed tootekirjeldused, lisaks piltidele ka videod ja nende hea kvaliteet, toodete sotsiaalne tõestusmaterjal
- Nutitelefonide kasutamise tõus nii ostlemise ajal kui eelshopingu tegemisel (näiteks füüsiliste poodide puhul kasutatakse nutiseadmeid hindade võrdlemiseks ja muu info kogumiseks samal ajal poes olles)
- Turundustegevused on fokusseeritud tarbijale ja keskendutakse igale kliendile individuaalselt
2016. aastal näeme loodetavasti olulist edasiminekut personaliseeritud turundustegevuste ja m-turunduse osas.
Nende tegevuste maksimaalseks ärakasutamiseks tuleks ettevõtte sisseselt kombineerida õiged töövahendid, veebianalüütika ja kliendihaldussüsteem. Selle baasilt saab välja joonistada iga kliendi niivõrd väärtusliku ajaloo ja suunata edasisi müügi- ning turundustegevusi.
Soovitame sellesse panustada, sest järeltegevuste optimeerimine kasutajapõhiselt tõstab Sinu kliendi lojaalsust ja loob pikaajalisi suhteid.
Uuri eelmist postitust Magento e-poe turundusvõimaluste kohta.