• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Otsimootori optimeerimine – SEO I

SEO (Search Engine Optimization) ehk otsimootorile optimeerimine on osa otsimootori turundusest. Otsimootorid analüüsivad näiteks kodulehe pealkirjades ja viidetes olevaid korduvaid ning kujundusega esile tõstetud sõnu. Kõik need sõnad ja fraasid salvestatakse otsimootorite serveritesse võtmesõnadena.

Tasub teada, et on olemas ka kodulehega ühendatavaid spetsiaalseid pluginaid ja liiteid, mille abil saad ise sättida, mida täpselt otsimootoritele kuvada. WordPressis on selliseks pluginaks näiteks SEO Yoast.

Kui kasutaja sisestab teda huvitava valdkonna märksõnad otsingulahtrisse, üritab otsimootor ühendada neid juba analüüsitud kodulehtedega ning esitab kokkulangenud tulemuste nimekirja. Tulemused sorteeritakse automaatselt paremuse järjekorras.

Inimesed klõpsavad tavaliselt esimesel lehel olevatele valikutele ning seepärast saavad nimekirja tipus olevad kodulehed kõige rohkem külastusi. See tähendab kodulehe jaoks rohkem vaatamiskordi, paremat läbimüüki, suuremat reklaamitulu jm.

Leidub hulk SEO-meetodeid, mis annavad kodulehele otsitulemuste nimekirjas eelise. Sinu kui kodulehe sisu looja jaoks on parimad võtted:

  • Kirjutada kodulehele palju sellist teksti, mis kutsub inimesi lugema ning teavet jagama
  • Mõelda välja, milliseid võtmesõnu inimesed enamasti kasutavad ning siduda need kodulehe sisuga

Kuigi me soovitame luua sisu SEO-st lähtudes, ei tähenda see, et eesmärk on otsimootorid üle kavaldada. Seega ära kasuta kodulehel võtmesõnu, mis ei ühildu sisutekstiga või mis esinevad liiga suure tihedusega – viimasel juhul võib lugemine muutuda üpris koomiliseks.

Tänu korralikule sisule muutub Sinu koduleht huvitavamaks nii inimeste kui ka otsimootorite jaoks ning meelitab ligi võimalikke kliente.

SEO vallas valitseb tihe konkurents

Puudub igasugune tagatis, et oled suuteline viima oma kodulehe otsitulemuste seas esimesele lehele. Sisuloojana saad siiski oma lehe tulemuste parandamisele kaasa aidata, korrastades tekste ja viiteid.

Seitse soovitust SEO-d silmas pidavale kirjutajale ja toimetajale

  • Paku lugejatele ainulaadse väärtusega originaalset sisu
  • Seosta oma sisutekstid võtmesõnadega, mis kirjeldavad ettevõtet või ettevõtte tegevusala.
  • Kasuta kõige väärtuslikuma tähendusega võtmesõnu pealkirjades, viidetes ja metakirjeldustes ning piltide ja videote siltides.
  • Muuda kodulehe iga osa ainulaadseks – lehel peaks olema enda loodud sisu ning igal alamlehel kindel teema, pealkiri ja iseloomulikud võtmesõnad
  • Ära meelita inimesi ligi võtmesõnadega, mis ei seostu kodulehe tegeliku sisuga
  • Suuna külastajaid teistele sarnastele kodulehtedele
  • Tee koduleht huvitavaks eelkõige inimeste ning alles seejärel otsimootorite jaoks.

Järgmisel korral räägime, kuidas sarnanevad SEO ja inimeste käsitlusviisid.

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024
WordPressi e-pood on muutunud aeglaseks ja ebastabiilseks?
„Pärast teie vajaduste detailset analüüsi ja erinevate lahendusvariantide põhjalikku kaalumist oleme jõudnud järeldusele, teie...
Loe lähemalt 09. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.