Facebook’i Business Manager pakub mitmeid erinevaid turundustööriistu turundajatele. Tänases blogi postituses tutvustame lähemalt Facebook Pixel’it, Commerce Manager’i, reklaami tööriistu ning Creator Studio’t.
Facebook Pixel
Facebook pixel on JavaScript koodi jupp, mis kogub analüütikat veebilehe kasutatavuse kohta. Kasutajate käitumise jälgimiseks saab luua sündmusi (events). Pixel’i peamiseks kasuteguriks on Facebook, Instagram ja Messenger reklaamide loomine kasutades Pixel’i sündmusi sihtimiseks või konversioonide mõõtmiseks.
Seadistamine
Facebook Pixel’i saab veebilehele lisada kasutades Conversions API’t, mis saadab analüütikat otse serverist kasutades API’it või lisada Facebook Pixel kood veebilehele. Lisades pixel koodi veebilehele saab selle lisada otse koodi või kasutada Google Tag Manager’i. Loe lähemalt Google Tag Manager’ist →
Facebook Pixel events
Facebook Pixel events (sündmused) on mõeldud spetsiifiliste tegevuste andmete kogumiseks. Facebook Pixel pakub 12 erinevat standard sündmust. Standard sündmusi saab lisada läbi Facebook Business Manager’i, lisades vastava sündmuse koodi lehele või kasutada Google Tag Manager’i. Igal sündmusel on parameetrid, mis salvestavad detailsemat infot sündmuse kohta. Näiteks ostukorvi lisamisel saame saata tootekoodi, nime, värvi, suuruse jne. Igal event’il on kohustuslikud ja mittekohustuslikud parameetrid, osadel event’idel on kohustuslikud parameetrid dünaamiliste reklaamide loomiseks. Dünaamilised reklaamid võtavad kataloogist tooted, Pixel’ist parameetrite väärtused ja loovad nende põhjal automaatselt reklaame.
Standard sündmusteks on Add payment info, Add to cart, Add to wishlist, Complete registration, Contact, Customize product, Donate, Find location, Initiate checkout, Lead, Purchase, Schedule, Search, Start trial, Submit application, Subscribe, View content.
Lisaks standard sündmustele on võimalik luua eri sündmusi, vastavalt ärilistele vajadustele. Custom event’e saab vastavalt sündmuse keerukusele lisada kas läbi Business Manager’i või paigaldades lehele koodijupp. Custom event’ideks võivad olla näiteks avalehel bännerile klikkimine, kui kaugele lehel scrollitakse, kui kaua lehel viibitakse, mitu lehekülge läbitakse ühes sessioonis kasutaja põhiselt, user lifetime value (LTV).
Pixel event’ide kasutus
Kasutades pixel event’e saame luua Facebook, Instagram või Messenger reklaame. Näiteks sel kuul on kampaania, kus X brändi tooted on soodushinnaga. Kasutades pixel event’e saan sihtida kasutajaid, kes viimase 30 päeva jooksul on minu veebilehel otsinud, lisanud ostukorvi või soovikorvi X brändi tooteid aga pole ostu sooritanud. Kui ma valin reklaami konversiooniks ostud saan aruannetest näha mitu ostu veebilehel sooritati antud reklaami raames. Lisaks mitu korda lisati tooteid ostukorvi ja mis on kogu ostude summa ja milline on reklaami kasulikkus.
Isegi kui hetkel ei looda Facebook reklaame on soovituslik Facebook Pixel paigaldada selleks, et hiljem kasutada kogutud andmeid.
Facebook Pixel ja iOS 14.5 uuendused
Seoses iOS 14.5 uuendustega on mõjutatud Pixel’i veebi sündmuste vastuvõtt ja protsess. Apple uuenduste jõustumisel hakkan Facebook kasutama Aggregated Event Measurement protokolli, mis protsessib sündmusi kasutajatelt, kes kasutavad iOS 14 seadmeid aitamaks mõista ja optimeerida reklaamide mõju. Uue protokolliga saab jälgida 8’t sündmust. Aggregated Event Measurement protokolli seadistamiseks on vajalik autentida veebilehe domeen ning määrata milliseid sündmusi jälgitakse.
Vajad abi Facebook Pixel’iga? Võta meiega ühendust!
Commerce Manager
Commerce Manager on Facebook’i ja Instagram’i müügi ja tootekataloogi halduseks. Commerce Manager kaudu saab lisada Facebook’i ja Instagram’i lehele store funktsionaalsuse, kus on kasutajatel võimalik osta tooteid otse platvormilt, läbi privaatsõnumi või suunata kasutajad e-poe checkout’i. Commerce Manager’i on võimalik lisada toodete katalooge, mis ei pea olema seotud Facebook’i või Instagram’i poega.
Shops
Facebook Business Manager’is on võimalik luua Facebook’i ja Instagram’i poode. Luues poed läbi Commerce Manager’i on võimalik poe välimust muuta vastavalt oma brändi stiilile. Võimalik on luua toodete kollektsioone ja seadistada poe layout’i. Lisaks on võimalik näha poe analüütikat – millised tooted on kõige populaarsemad, klikitavamad, ostetumad. Kui ostuprotsess toimub otse Facebook’i või Instagram’i platvormil on võimalik kasutajatele pakkuda purchase protection’it, kasutada inbox’i kasutajatega suhtlemiseks ning saada ülevaadet tarne ja klienditeeninduse kohta.
Catalogs
Lisades Facebook’i toodete kataloogi on võimalik kasutada seda Facebook’i või Instagram’i poe jaoks või kasutada kataloogi reklaamide loomiseks, näiteks dünaamilised remarketing reklaamid. Kataloogi ja Pixel’it on võimalik omavahel ühendada analüütika kogumiseks.
E-poe tooteid Facebook’i kataloogi saamiseks on neli erinevat meetodit:
- Lisada tooted manuaalselt ükshaaval – sobib kaupmeestele, kellel pole palju tooteid või laoseisud ei muutu tihti.
- Lisada tooted failiga – võimalik üles laadida CSV, TSV või XML fail toodetest või kasutada Google Spreadsheet linki. See variant sobib kaupmeestele kellel on suur tootevalik ja lao seisud muutuvad regulaarselt. Magento e-poodide puhul M2 jaoks soovitame Amasty moodulit data feed’i genereerimiseks, M1 puhul on olemas Facebook’i ametlik moodul.
- Kasutada partner platvormi – Sobib kaupmeestele, kes kasutavad Shopify, BigCommerce, ChannelAdvisor, CommerceHub, Feedonmics, CedCommerce, adMixt, Data Caciques, Quipt või Zentail platvormi.
- Kasutada Facebook Pixel’it – Tooteid on võimalik importida kasutades microdata tag’i. Tooteid lisatakse ja uuendatakse, kui tootekaarti külastatakse. Sobib kaupmeestele, kellel on suur tootevalik ja laoseis muutub iga päev või tund. Miinuseks on see, et kui tootekaarti pole külastatud võib toote hind või laoseis olla vale.
Vajad abi Facebook Commerce Manager’iga? Võta meiega ühendust!
Reklaamid
Ads Manager’is on võimalik kiiresti ja lihtsalt luua reklaame Facebook’i, Instagram’i, Messenger’i ja Audience Network’i jaoks. Kõik ühes tööriist reklaamide loomiseks, optimeerimiseks ja aruandluseks.
Audiences
Audiences alt on võimalik luua sihtrühmi reklaamide jaoks. Sihtrühmi on võimalik luua kolmel eri meetodil: custom audience, lookalike audience ja special ad audience. Custom audience on võimalik luua veebilehe (Pixel), kliendi listi (uudiskirja list), app’i, offline activity, video, lead form, instant experience, events, instagram’i konto, facebook’i lehe, on-facebook listing’i või shopping (Facebook ja Instagram store) põhjal. Lookalike audience saab luua olemasoleva sihtrühma alusel, leides kasutajaid, kes on sarnased olemasoleva sihtrühmaga. Special ad audience on kaupmeestele, kes loovad credit, employment või housing reklaame.
Automated rules
Automated rules on selleks, et luua kergelt reegleid reklaamidele – reklaamide väljalülitamine, eelarve muudatused, manuaalsete bid’ide muudatused. Näiteks soovin kõik reklaamid välja lülitada, kui kuu eelarve on täitunud.
Campaign Planner
Campaign planner on reklaami kampaaniate planeerimiseks. Graafiku ja eelarve sisestamisel on võimalik näha eeldatavat kampaania reach’i ja frequency’t. Luues mitu eri versiooni samast plaanist on võimalik võrrelda ja leida kõige efektiivsem kampaania. Kampaania plaane on võimalik jagada klientide ja töötajatega.
Creative reporting
Creative reporting alt on võimalik näha millised reklaami materjalid (pildid, videod) on kõige paremaid tulemusi toonud. Tulemusi on võimalik näha cost per result, link click-through rate, impressions, purchase ROAS, reach ja results põhjal.
Experiments
Eksperimentide all on võimalik luua erinevaid teste reklaamide efektiivistamiseks.
- A/B test – Võimalik testida erinevaid versioone reklaamidest, et näha, mis toimib kõige paremini. Näiteks erinev bänner või sisu.
- Holdout test – Facebooki reklaamide konversioonide koguarvu mõõtmine
- Brändiuuring – Mõõda oma Facebook’i reklaamide mõju küsitledes oma sihtrühmi.
- Kampaania eelarve optimeerimise test – Testi eelarve optimeerimise kampaaniat vs kampaania kus pole eelarvet optimeeritud
Traffic analysis report
Traffic analysis report annab ülevaate sündmustest (events) mida kasutajad teevad Facebook’is ja Facebook’ist väljaspool. Traffic Analysis Report sisaldab tasulisi ja orgaanilisi allikaid, mis on lisatud ettevõtte business asset group’i. Nendeks võivad olla Facebook Page impressions, Pixel events, app events ja offline events. Raport näitab viimase 30 päeva tulemusi päevade lõikes igale sündmusele.
Vajad abi Facebook reklaamidega? Võta meiega ühendust!
Creator studio
Creator studio on mugav tööriist Facebook’i ja Instagram’i postituste loomiseks ja analüütika nägemiseks. Tavaliselt näeb Instagram’i analüütikat ainult mobiilses app’is, kasutades aga brauseris creator studio’t on võimalik näha samasugust ülevaadet statistikast kui app’is. Miinuseks on aga see, et Instagram’i story’sid ei saa postitada läbi Creator studio. Facebook’i storys’i aga on võimalik postitada.
Vajad abi sotsiaalmeedia haldusega? Võta meiega ühendust!