• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

AI e-poes. Soovitused e-poodnikele ja Lumavi senine kogemus

Tegime hiljuti AI teemalise mini-seminari kus tutvustasime väikesele grupile enda arvamust AI kasutamise osas e-poodides ja mis lahendusi ise teinud. Huvilisi oli ootamatult palju ning rääkisime avatud kaartidega ka meie poolt pakutavatest lahendustest.

Oleme ise AI valdkonda süvitsi uurimas ja investeerimas. Meie tiimis on AI huvilisi, kes lisaks tööprojektidele selle võimalusi e-poes kasutamiseks vabast ajast (nt jõuluõhtul) uurivad ja arendavad 😉

Meie hinnangul võib AI kasutuselevõtt e-poes esimeste hulgas anda strateegilise eelise ning oleme näinud kuidas eriti just suuremad globaalsemad e-poed sellesse aktiivselt investeerimas on. Räägime allpool AI võimalustest praegu, meie investeerimisvaldkondadest ning anname soovitused esimesteks sammudeks.

 

AI e-poes nüüd ja praegu

Kriitikute sõnul on aga AI näol tegemist omamoodi mulliga ja mitte miski ei asenda inimkätt. Kui OpenAI lahendus oleks tulnud turule koroona ajal ehk e-poodide ülikiire kasvu perioodil, oleksime näinud meeletuid investeeringuid, kuid hetkel kui mitmete e-poodide käivete kasv on seiskunud, on nii mõnigi e-poodnik uute tehnoloogiainvesteeringute otsas kõhklev.

Palusin korra ChatGPT’l teha ise kokkuvõte, milliseid AI lahendusi e-poodidele on hetkel saadaval ja kasutatakse ning anda hinnang ühest kümneni. Mida suurem on number, seda enim on saadaval juba taskukohaseid lahendusi ehk nende tehnoloogiline tase on juba piisavalt kõrge, et enamik seda omada saaksid. Konkurentsieelis peitub aga nendes võimalustes, mida enamik veel ei kasuta või potentsiaali hinnata ei oska.

Funktsioon

Kirjeldus

Arengutase

Isikupärastatud soovitused

AI analüüsib ostuajalugu toodete soovitamiseks.

9/10

Vestlusrobotid ja virtuaalassistendid

Suhtlevad klientidega reaalajas, pakkudes tuge ja soovitusi.

8/10

Visuaalne otsing

Kasutajad laevad pilte sarnaste toodete otsimiseks.

7/10

Varude haldamine

AI ennustab tootenõudlust ja aitab varusid hallata.

8/10

Pettuse tuvastamine

AI tuvastab tehingute andmetes pettusi.

9/10

Dünaamiline hinnakujundus

AI kohandab hindu turufaktorite põhjal.

6/10

AI-toega sisu loomine

AI loob tootekirjeldusi ja turundustekste.

5/10

Ennustav analüütika

Analüüsib andmeid trendide ja müügi ennustamiseks.

7/10

Tabelist on näha, et kõige suurema potentsiaaliga valdkond on AI-toega sisu loomine. Kes ei usu, küsigu ise ka ChatGPT käest 🙂 See on ka meie investeerimise fookusvaldkond, millest lühidalt allpool.

 

Lumavi kogemus – tooterikastamine

Meie kogemuse järgi on e-poed (sh samas valdkonnas tegutsevad) erineva teenuseloogikaga ning standardiseeritud lahenduste asemel oodatakse arendajalt just endale käepärase lahenduse loomist. Sealhulgas käsitletakse ettevõtte andmeid erinevalt ning paigas on erinevad protsessid, sh tõlgete kvaliteedi kontrollimiseks. Seepärast ei ole me loonud standardlahendust, vaid analüüsinud iga kliendi case’i eraldi.

Millist tooteinfot saab AI abil automatiseerida: tootekirjelduste parandamine ja personaliseerimine, filtrid, Alt-tekstid piltidel, tõlked jm. Väga oluline on ka AI muudatuse kvaliteedikontroll (sh millal vajalik inimsilma) ja SEO. Võimalik on ka piltide töötlemine. 

Tooterikastamise toimima panemiseks on meil töötatud välja SYNC teenus, mis võimaldab võtta infot ükskõik kust ja suunata ükskõik kuhu. Olgu see kas CRM’t, ERP’t, Magento/Wordpress, PIM, väline tarnija või mõni muu süsteem. AI ja AI automatiseerimise eelduseks on, et tooteandmed oleks korrastatud – loe lugusid eHomerist, Bestorist, Decorast jt.

Lihtsustatud näide AI põhisest tooterikastamise arhitektuurist:

Lisaks tooterikastamisele omame AI kogemust ka tellimuste automatiseerimisel, kommentaaride kinnitamisel, hindade analüüsil jm. Analüüsis on ka väga eesrindlikke lahendusi.

Põhiline KKK: teenuse kasutamine ei eelda e-poe haldamise täielikku üleandmist Lumavile, vaid piisab kui saame tegeleda ainult andmete osaga. Mitmetel klientidel olemegi me ainult tooteinfo haldamise eest vastutavad ning e-pood on teise arendaja käes või koguni teisel platvormil.

 

Kuidas ja millega alustada?

Iga automatiseerimine eeldab, et tead mida automatiseerima hakkad. AI on hiigelsuur samm edasi ja sisend hea väljundi saamiseks võib olla palju üldisem, kuid see peab ikkagi olema kvaliteetne ja nõuab katsetamist ning kvaliteedikontrolli.

Millega alustada?

  1. Korrasta enda andmed. Kui kataloog on suurem, siis kaalu PIMi kasutuselevõttu.

  2. Kasuta ja testi AI teenuseid enda igapäevatöös. Testi AI’d fookusega, et kus saab masinat usaldada ning kus vajab täiendavat kontrolli.

  3. Arvesta planeerimisel, et tooterikastamise kiireima tasuvusega investeering on väline sortiment ja tooteinfo kvaliteet. 

Tööjõu kulu (vähemalt meie kodumaal) ei ole (enam) kuidagi AI-ga võrreldaval tasemel nii aja (kui ka kvaliteedi) mõttes. AI rikastamine tuleb kas varem või hiljem ning mida varem end teemaga kurssi viid, seda konkurentsivõimelisem on Su e-äri.

Kui teema pani silmad särama või näed, et hakkad info loomise kiiruse osas konkurentidele alla jääma, siis registreeru end kohvile ning vaatame kuidas saame kuluefektiivselt AI Sinu ettevõtte jaoks tööle panna.

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024
WordPressi e-pood on muutunud aeglaseks ja ebastabiilseks?
„Pärast teie vajaduste detailset analüüsi ja erinevate lahendusvariantide põhjalikku kaalumist oleme jõudnud järeldusele, teie...
Loe lähemalt 09. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.