• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

E-pood hooaja suurimaks müügiks korda

Kohe-kohe on käes otsustavad müügihetked – Must Reede, jõulumüük, aastalõpu müügid ning uue aasta alguse soodusmüügid. Igal aastal liigub müük aina enam e-kaubandusse ning üha väljakutseid nõudvamaks muutub kliendi jaoks nähtaval olemine ning mõnus ostukogemus.

Oleme kokku pannud viimase hetke e-poe kontrollnimekirja, mida järgides veeb töökorda saada.

Selleks, et Sinu investeering turundusse ja e-lahendusse ära tasuks, on kindlasti enne suuri kampaaniaid mõistlik piiluda, kuidas klient Sinu e-kaubandust kasutab.

Kiirus

1. KONTROLLI üle oma e-kaubanduse lahenduse kiirus

E-poe kiirus on üks olulisimaid tegureid, mis tagab hea müügi. Kiire e-kanal mõjutab kodulehe külastatavust ning positsiooni erinevates otsingumootorites, hüljatud ostukorvide ja sirvimise määra, aga ka üleüldist kasutaja teekonda veebilehel.

Testimiseks on mitmeid võimalusi:

  • Google speed – tavapärane vahend arendajatele lehe kiiruse mõõtmiseks
  • WebPageTest – tööriist veebilehe jõudluse mõõtmiseks. Tulemused kogutakse brauseritest, millel on ühised operatsioonisüsteemid
  • Pingdom – tööriist, mis teeb samad mõõtmised, kuid katsemeetod on dokumenteerimata
  • GTmetrix – annab huvitavaid teadmisi veebilehe kiiruse optimeerimise kohta

Oma lehe tulemusi saab vastavalt tegevusalale võrrelda siit, kuid tasub tähele panna, et Eesti ja Baltikumi ning Skandinaavia klientide nõudmised on märksa kõrgemad kui kogu maailma keskmine. Seega proovi alati olla standardist kordades efektiivsem.

Kui märkad, et kiiruse või jõudlusega on probleeme, võta meiega ühendust!

2. ANALÜÜSI, kuidas sinu e-lahendus on kuvatud erinevates seadmetes ja brauserites

Selleks ava Google Analytics ning vaata tulemusi „audience“ alt.

Kui näete kõrget põrkemäära (bounce rate) ja väga lühikest külastusaega, kuid veebilehe kiirus on kontrollitud, tasub süübida enim kasutatavate veebilehitsejate ja seadmete testimisse. Meie lemmikuteks on olnud:

Enne testima asumist soovitame aga koostada testimisplaani, mis sisaldab:

1) Valikuid, mida peaks testima:

– brauserid (NB! Enim kasutatavad sh versioonid)

– operatsioonisüsteemid

– resolutsioonid ja seadmed

2) Määrake, milliseid lehti soovite testida:

– Esileht

– Tootelehed (eriti tooteid, mida enim müüa soovite või mille puhul imestate, miks neid ei osteta)

– Kategooria lehed

– Sisulehed ja kampaanialehed

Ideaalis võiks veebilehte sama kava järgi testida iga kolme kuni kuue kuu tagant või uute brauseriversioonide tulekul.

Kui märkad, et seadmetes või brauserites on probleeme, võta meiega ühendust!

Ostukorv

3. MÕÕDA kasutaja teekonda

Kõige lihtsam tööriist kasutaja teekonna jälgimiseks on Google Analytics. Seadista põhilised teekonnad ning õpi neid vaatlema ja mõõtma.

a) Lihtsaim viis külastaja käitumist jälgida on läbi „behavior“ sektsiooni. See annab kõige kiirema sisendi, mida kasutaja Sinu lehel teeb ning millisel hetkel ta lehelt lahkub. Seda hetke, mil klient lahkub, püüa oma lehel parandada vastavalt seatud eesmärkidele.

Kui näiteks näete, et kasutaja liigub enim otsingusse, siis vajadusel too otsingukast paremini esile. Kui näed, et lahkutakse peale otsingu tulemuste kuvamist, siis analüüsi, milliseid sisemisi otsisõnu kasutatakse – ehk ei leia klient soovitud toodet.

b) Oluliseks mõõdikuks on Shopping Behaviour, mis annab ülevaate, kui palju kliente jõuab tootekaardini ja sealt edasi ostukorvi.

Google Analytics Funnel

c) Järgmisena seadista ära Google Analyticsis Ecommerce alt Checkout Performance. Siit näed koheselt, kuidas kasutaja käitub ostukorvis ning millisel hetkel ta lahkub.

d) Kui sul on eelpool nimetatud kiirelt seadistatavad ja mõõdetavad põhitegevused tehtud, siis soovitame kasutajate teekonna kaardistamiseks Hotjar lahendust. Sellel on 15-päevane tasuta kasutusperiood, mis võimaldab jälgida kasutaja teekonda heatmapide, funnelite ning klikkide ja videote baasil. Leiad koheselt kitsaskohad ning saad sisendi muutmaks näiteks väga lihtsalt kampaania sõnumit või maandumislehe ülesehitust, tuua ostukorvi nupp paremini esile jne. Lisaks on integratsioon Magentoga väga lihtne.

Kuidas Google Analyticsit ja Hotjari seadistada – võta meiega ühendust ning me abistame ?

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
AI e-poes. Soovitused e-poodnikele ja Lumavi senine kogemus
Tegime hiljuti AI teemalise mini-seminari kus tutvustasime väikesele grupile enda arvamust AI kasutamise osas...
Loe lähemalt 16. aprill 2024
Decora front page Case study: Decora välise sortimendi automatiseerimine
Kes ei tunneks Decorat? Eesti üks tuntuim ehituspoe bränd, mis põhineb kodumaisel kapitalil.  Lumavi...
Loe lähemalt 09. aprill 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.