• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Ideekild Gasellilt: Tasuta tööriistad e-äri rahvusvaheliseks laiendamiseks

Äripäev paneb igal aastal kokku Gaselli TOP edetabeli Eesti kiiremini kasvavatest ettevõtetest ning korraldab ka Gaselli konverentsi, kus jätkusuutlikult kiirelt kasvavad ettevõtted tunnustuse saavad. Lumavil on olnud au neljas kord gasellettevõtete hulka arvatud (sel aastal tabelis 488. koht) olla ning ka üritusest osa võtta. 

Konverentsil korraldati eraldi töötuba turunduseksperdi Andrus Kiisküla poolt, milles räägitu väärib meie hinnangul eraldi esiletõstmist – esiletõstetud tasuta tööriistad võimaldavad anda hea hinnangu e-äri rahvusvahelisele potentsiaalile ja miks mitte ka kodumaiseks äriluureks või täiesti uue äriidee testimiseks. Vähemalt üks meie klientidest on Andruse abiga ekspordile tuule tiibadesse saanud. 

Avaldame oma tõlgenduse esitluse sisust Andruse loal ja lisame ka mõned täiendused Lumavi kogemusest. Võib-olla kirjutame mõnest neist kunagi pikemalt.

Google Market Finder

Tööriist hindamaks eksporditurgude potentsiaali. Google Market Finder, hinnates Sinu e-poe sisu, saab aru millisesse valdkonda pood kuulub ning näitab konkurentsi tugevust eri sihtturgude e-poodide hulgas. Teenuse kasutamiseks tuleb e-poe analyticsile ligipääs anda.

 Lisaks on Google sinna linkinud palju artikleid – kogenud eksportöörile võivad olla elementaarsed, kuid saadaval on ka mitmed spetsiifilisemad case-study’d.

Google Trends

Väga põnev tööriist ja tänud Google’le, et selle tasuta on kõigile kättesaadavaks teinud! Google Trends’is saab näha kui palju mida Google’st otsitakse ning kuidas on see muutunud aja ja geograafiate lõikes. Mida otsitakse on oluline. Hea mõte potentsiaalsete sihtturgude katsetamiseks ja näha mis inimestele rohkem huvi pakub. 

Testisime omalt poolt, kui palju võtab aega, et inimesed hakkaksid otsima Adobe’t Magento asemel – vaata täpsemalt Magento Open-Source vs Adobe Commerce postitusest. Ühelt koolituselt jäi Google esindajalt kõrva soovitus kasutada Google Trends’is rohkem spetsiifilisi (nt. õun) kui üldisi (nt. puuvili) otsisõnasid – inimesed otsivad rohkem spetsiifilist lahendust oma probleemile kui suurt pilti. Samuti – mida suuremad turud, seda pikemad/spetsiifilisemad on otsingusõnad.

Trends

I Search From

I Search From võimaldab nagu nimigi ütleb kuvada otsingutulemusi soovitud maa (isegi linna) spetsiifiliselt. Näed ära, mis otsingus välja tuleb ning kes reklaamivad – suurepärane tööriist nägemaks ka kes seal turul konkurendid on ehk Google Ads’i investeerivad. Välismaiste konkurentide luure puhul soovitatakse läbi teha ka kogu ostuteekond.
Andrus tõi näiteks, et shopping ad’si Eestis (veel) ei ole, aga UK turul tuleb 80% konversioonidest sealt. Lisasin alla screenshoti, kuidas see välja näeb, aga testi ise ka oma toodetega!

I Search

Google Ads Keyword Planner

Logi sisse oma Google Ads kontole, vali sealt “Planning” ja “Keyword planner”. Sealt saad valida otsingusõna ning näha milliste sõnadega sinu e-äri toodet võidakse otsida. Lisaks kuvab ta ka otsingusõnade hindu – hea tööriist eelarve kokkupanekul ja äriidee testimisel.

Sparktoro

Sparktoro kammib läbi erinevaid sotsiaalmeediakontosid (peamiselt Twitter) ning vaatab milliseid fraase nad kasutavad koos Sinu poolt soovitud otsingusõnaga (nt. kirjutad PWA Venia, toob välja JavaScript, progressive web apps jm.). Sparktoro näitab “Sources of Interest” ehk milliseid veebilehti ja milliseid sotsiaalmeediakontosid publik jälgib. Tasuta kontoga saab päris palju ära teha.

Grammarly

Järgmine samm automaattõlgetest – browseripõhine plugin aitab leida üles grammatikavigasid, aga samuti parandada sõnastust. Soovitus lasta ingliskeelsed reklaamid, või miks mitte ka tähtsamad ärikirjad, sealt läbi.

Grammarly tõlge

Konkurentide Google Ads’ide analüüs

Google’s on võimalik vaadata ka mis reklaame konkurendid teevad – trüki sisse enda jaoks oluline otsingusõna ning asu analüüsima. Me seda ise varem ei teadnud, aga kindlasti hakkame seda ära kasutama – aitäh Andrusele vihjamast! Allpool ka lühike step-by-step guide.

Analüüs 1Analüüs 2Analüüs 3

Facebook

Facebookis on võimalik vaadata kõiki tehtud reklaame sihtturu ja otsisõna järgi – vaata siit

Tiktok

Tiktok Creative Center – saab ideid loovlahendusteks (vastavale sihtturule). Andrus ja ka teised reklaamispetsialistid on soovitanud Tiktokil silma peal hoida. Lapsevanemana võin kinnitada, et noorema sihtrühma hulgas on see pea kõige populaarsem sotsiaalmeediakanal.

Kolm mõtet lõpetuseks

  1. Võimalusi eksportimise uurimiseks on kindlasti veel palju. Uuel turul oled sa igatahes nõrgemas seisus – keegi sind sinna ei oota, abistada ei taheta ning parim viis õppida on reverse engineering sellest, mida edukad teevad.
  2. Parimad asjad elus on tasuta! Internet on täis tasuta tööriistu, ainult võta kätte ja hakka kasutama.  
  3. Nothing works unless you do! Kirg ja uudishimu nii klientide vajaduste kui konkurentide toimetamiste vastu viib edasi. Ükski tarkvara ei tee asju sinu eest ära.

Kodutöö tehtud, kuidas edasi?

Adobe/Magento lahenduse üks suurimaid plusse on skaleeritavus nii toodete kui turgude osas. Olles e-poele Eestis tuule tiibadesse saanud, saab seda väikese kuluga eri maade turgudele peegeldada või lihtsalt osa sortimendist eraldi domeenil kuvada = haldad mitut e-poodi/brändi ühelt platvormilt. On kaupmehi (ka meie kliente), kes on niiviisi väga kuluefektiivselt eksportima asunud. Loe edulugusid Lumavi portfoolios ja tule räägime lähemalt kohtumisel!

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
Gardenhouse24 Edukas e-äri Gardenhouse24: kolme aastaga kümnesse riiki
Eksportijaks saamine on iga ambitsioonika ettevõtja unistus – see näitab, et pakutav toode ja...
Loe lähemalt 31. jaanuar 2024
Lumav ERPLY Tellimiskeskkond ärikliendile – Erply ja Lumavi koostööprojekt
Meie käest on palju küsitud, milliseid lahendusi oleme koostöös Erplyga tegemas. Hea meel on...
Loe lähemalt 08. november 2023

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.