Magento näol on tegemist funktsiooniderohke e-kaubanduse platvormiga, mis võimaldab e-poe omanikel suurendada liiklust oma veebilehel ning tõsta kaupluse efektiivsust. Varasemates postitustes oleme rääkinud Magentos olevatest makse– ja tarneviisidest, seekord keskendume erinevatele standarlahenduses olevatele Magento turunduse tööriistadele. Välja toodud list ei ole aga täielik ning funktsionaalsuseid e-äri hõlbustamiseks leidub veelgi.
Allahindlused ja sooduskampaaniad
Lihtne võimalus tekitamaks liiklust oma veebilehele, on pakkuda külastajatele soodustust spetsiaalse kampaania või allahindluskupongi kaudu.
Magentos saab luua nii kataloogi kui ka ostukorvi hinnareegleid. Kataloogi hinnareegliga rakendub soodustus juba kataloogis ehk allahindlus on kliendile nähtav koheselt. Allahindlust võib määrata ühele, mitmele kui ka kõigile kategooriatele ja toodetele. Ostukorvi hinnareegliga on aga soodustust näha alles ostukorvis. Magentot on võimalik seadistada nii, et soodustus rakendub ostukorvis ainult nendele toodetele, mis kuuluvad konkreetsesse kategooriasse. Allahindlus rakendub aga ka sel juhul alles ostukorvis.
Olemas on ka toote põhised soodustustused – special price ning tier price. Special price tähendab, et toode on saadaval uue ja soodsama hinnaga. Tier price võimaldab aga pakkuda soodustust toodete arvust lähtuvalt. Näiteks kui kaupmees müüb 75€ seljakotti, võib ta pakkuda kaht toodet hoopis 65€ eest.
Lisamüügid – up-sells/ cross-sells/ seotud tooted
Up-selling on müügitehnoloogia, mille puhul kaupmees kutsub kasutajaid ostma kallimaid/paremaid kaupu. Näiteks kui klient vaatab veebilehel 100GB kõvaketast, siis selle tootelehe all näidatakse ka 500GB kõvaketast. Lühidalt öeldes – upsells tooted on need, mida kaupmees tahaks, et klient ostaks tema ees oleva asemel. Eesmärgiks on suurem kasum.
Cross-sells tooted ilmuvad ostukorvis. Tegemist on n-ö viimase hetke ostudega, mida tegelikult ei olnud plaanis soetada. Umbes nagu shokolaad, mille kassa eest veel viimasel hetkel kaasa haarad ..
Related products ehk seotud tooted on need, mida klient võiks osta lisaks käesolevale tootele. Näiteks kui ostukorvi lisatakse mobiiltelefon, siis pakutakse külastajale telefonikotti. E-poes võidakse kuvada ka sarnaste andmetega või sama kaubamärgi tooteid.
Lisaks on Magento puhul võimalik soetada lisamooduleid erinevate automatiseerimisvõimaluste loomiseks.
Analüütika
Turunduse lahutamatu osa, mille abil saab mõõta tulemusi ning kogutud andmeid põhjalikult analüüsida.
Magento sisaldab mitmeid analüütika tööriistu ning integratsioon Google Analyticsiga on üks levinuimaid. Magento 1 ja 2 puhul on Analyticsi sidumine lihtne – seda saab teha otse sisuhaldusest sisestades sinna oma Google Analyticsi konto numbri.
Magento 2 platvormile on lisandunud võimalus sisuhalduse kaudu püsti panna ka Google AdWordsi conversion tracking. See lubab analüüsida konversioone ehk kliendi poolt sooritatud tegevusi nagu näiteks ostud ja nende tihedus, uudiskirja tellimised, kasutajaks registreerimised, kodulehe külastused jpm.
Lisaks on võimalik Google Analyticsis seadistada e-commerce moodul, mille abil saab kaupmees analüüsida ka teisi äriliselt tähtsaid näitajaid. Oleme varasemalt oma blogis olulisimatest mõõdikutest juba rääkinud, mistõttu pikemalt neil ei peatu – viited sinna leiab siit ja siit.
SEO võimalused
Magentos leidub hulganisti võimalusi efektiivseks SEO seadistuseks.
SEO on lühend ingliskeelsest väljendist „Search Engine Optimization“, mis tähendab kodulehe optimeerimist. Lühidalt öeldes on SEO eesmärk tõsta kodulehe külastatavust ning positsiooni erinevates otsingumootorites.
Lähemalt Magento SEO võimalustest räägime aga järgmises blogipostituses.
Raportid
Magento pakub mitmesuguste aruannete allalaadimise võimalust, millele pääseb ligi igal ajahetkel.
- Mahajäetud ostukorvi raport (inglis k. abandoned shopping cart) koondab nende klientide andmed (nimi, e-mail, toodete arv, summa, kasutatud sooduskood), kes lisasid toote ostukorvi, kuid jätsid tellimuse esitamata. Põhjuseid ostukorvi hülgamisele on mitmeid – ootamatud lisakulutused kassas, ostuprotsessi keerukus, konkurentidel soodam hind jms. Aruande abil on aga võimalik kaotatud kliendid tuvastada ning nad tagasi võita.
- Toodete raport (inglis k. products report) aitab analüüsida müügitulemusi ning koostada n-ö mustreid klientide ostuharjumuste kohta. Lisaks saab tutvuda bestselleritega ehk kõige paremini müüvate toodetega.
- Külastajate raport (inglis k. customer report) aitab jälgida külastajate tegevusi veebilehel. Saab filtreerida näiteks uute kontode ning tellimuste arvu järgi.
Lisaks on Magentos võimalik alla laadida mitmeid teisi aruandeid – müügid, ostukorvis olevad tooted, enim vaadatud/ostetud kaubad, laojäägid, otsingud, tagastused, allahindluskupongiga soetatud tooted jm.
Moodulid
Magentole on saadaval mitmeid lisamooduleid, mis aitavad poeomanikul turundustööd lihtsustada ja täiustada.
Näiteks on võimalik Magento konto ühendada erinevate uudiskirja moodulitega. Magentol on ka endal uudiskirja moodul olemas, kuid kirjade välja saatmiseks soovitame kasutada väliseid süsteeme, et vältida poe aeglasemaks muutumist või spämmi listi panemist.
SEO efektiivuse tõstmiseks sobib hästi Advanced SEO Suite moodul, mis aitab poeomanikul optimeerida märksõnu, URL-e, sisukaarte jpm. Moodul on saadaval nii Magento 1 kui ka Magento 2 jaoks.
Toogas Featured Popup on aga moodul, mille abil saab lisada e-poodi (võimalik ka teatud kuupäevavahemikus) popup’i, mis püüab kliendi tähelepanu ja annab võimaluse mistahes lehel edastada olulisi teateid (nt sooduskupongid, kliendiks saamise boonuseid, uudiskirjaga liitumise võimalused jne). Moodul on saadaval Magento 1 platvormil.
Sisuturundust tegevatel ettevõtjatel on võimalus Magentoga ühildada ka blogi moodul. Mooduliga saab lihtsasti hallata blogipostituste järjekorda (last posts widget), lisaks on võimalik luua kommentaaride sektsioon ning postituste kopeerimise ja dubleerimise funktsioon. Leidub nii Magento 1 kui Magento 2 jaoks.
Erinevaid mooduleid on veel palju. Lähemalt saab lugeda siit.
Kokkuvõtteks
Seekord keskendusime Magentos olevatele baas-turundusvõimalustele. Kokkuvõtlikult võib öelda, et meetodeid turundamiseks on väga palju ning alustuseks piisab täiesti platvormi enda võimalustest.