Seekordses blogipostituses keskendume põhilistele Magentos kasutatavatele tarnemeetoditele. Erinevad Magento tarneviisid on e-poes vajalikud, sest nii saab klient kaubad kätte just temale sobivaimal moel.
Magentos on olemas juba eelnevalt sisseehitatud tarneviise kui ka mitmeid juurdelisatavaid mooduleid. Tegemaks õige kohaletoimetamise meetodi valiku lihtsamaks, tutvustame erinevate tuntuimate Eesti-siseste tarneviiside peamisi omadusi lähemalt. List ei ole täielik ning samuti on alati võimalik kokkuleppel oma tarnepakkujaga luua ka erilahendus.
Pakiautomaatide moodul
Magentoga on võimalik integreerida kõikiEestis kasutuselolevaid pakiautomaate. Moodulid on ühendatavad veebipoe serveriga, tagades selle, et pakiautomaatide andmed on alati uuendatud.
Lisaks Itella SmartPOST pakiautomaadi võimalusele, on saadaval ka SmartEXPRESS moodul, mis võimaldab kaubad tellida enesele lähimasse pakiautomaati juba sama päeval. Teenuse eelduseks on aga see, et EXPRESS pakid peavad SmartPOSTi terminali jõudma hiljemalt kell 13.00.
Olemas on ka moodulid Itella SmartPOSTi Soome ning Omniva Eesti, Läti ja Leedu pakiautomaatide tarbeks.
Lisaks on Magento e-poodi võimalik lisada DPD Pickup moodul, mis sisaldab nii kullerteenust kui ka pakivedu. Mooduliga saab paki kättesaamiseks valida endale sobivaima tarneviisi ning pickup punkti. Pakke saab saata ja vastu võtta nii Eestis, Lätis kui ka Leedus.
Võib öelda, et pakiautomaatide moodulid on teistest tarneviisidest võimekama funktsionaalsusega – erinevad moodulid suudavad toote mõõtmete järgi aru saada, millises suuruses kappi pakk panna ning kas see üldse pakiautomaati mahub.
Kui Sinu e-poes müüdavad tooted on suurte või ebastandartsete gabariitidega või kui kliendid tellivad suuri koguseid, võib olla vajalik seadistada tarneviisi valideerimise moodul, mis teatud ruumalast suuremate pakkida korral pakiautomaadid välistab.
Kui toodete mõõtmete sisestamine tundub liiga suur töö, siis on võimalus tellida väike lisaarendus, kus tootele luuakse atribuut (näiteks: courier_only), mida kaupmees saab suuremate toodete puhul rakendada. Sellise toote ostukorvis olemise korral pakiautomaatide valikut ei kuvata.
Paki andmete saatmise moodul
Moodul on saadaval nii Omnivale kui Itella SmartPOSTile. Läbi automatiseeritud andmete saatmise tarnijate serverisse hoiab see kokku väga palju aega, mis muidu kuluks käsitsi nimede ja aadresside pakkidele kirjutamisele. On võimalik seadistada, mis ajal moodul tellimuse info pakiautomaati saadab – meie soovitame seda teha pärast maksmist.
Oluline on ka tähele panna, et andmete liikumise testimisel oleksid sisestatud standartsed andmed – mõnede tarnijate iseteeninduskeskkonnad takistavad andmete liikumist kui telefoninumber on ebastandartne (näiteks numbri asemel sisestatud „123“).
Tulen ise poodi järele
Toodetele ise kauplusesse järele minemine on hea valik eelkõige klientidele, kes soovivad kokku hoida saatekuludelt. Pärast tellimuse saabumist komplekteerib kaupmees ostetud kaubad ning klient saab neile järgi minna vabalt valitud ajal. Moodul sobib ka hästi näiteks ettevõtetele, kel on mitu erinevat poodi. Nii saab klient valida enesele kõige lähema kaupluse.
Mõned kaupmehed on sisse lülitanud „tulen ise järgi“ tarneviisi ning „maksan kohapeal“ maksemeetodi, mis tähendab sisuliselt broneerimist. Kuna kliendil mingit kohustust selle juures kaupa välja osta ei ole, siis tasub üle vaadata seadistused, millisel hetkel toode broneeritakse – muidu võib tekkida olukord, kus kohe maksta soovivatele klientidele kaupa ei jätku.
Tavapost
Magentosse saab seadistada ka tavaposti mooduli. Tähendab see seda, et tellitud tooted toimetatakse kliendile lähimasse Eesti Posti postkontorisse.
Maksikirja moodul
Moodul võimaldab klientidel kasutada Omniva maksikirja teenust. Tarnele saab määrata hinna sõltuvalt sihtriigist ja kauba kaalust, mis teeb müügi erinevatesse riikidesse hõlpsaks.
Märkusena – kui ei leia soovitud Omniva teenuste moodulit, siis piisab teenuskoodi muutmisest seadistustes kui saadetav info on sama. Kui Sinu arendajal on juba toimiv Omniva moodul, siis piisab moodulist koopia tegemisest ning teenuskoodi vahetamisest. Täpsemat infot küsi oma arenduspartnerilt.
Kuller
Valides paki kätte saamise viisiks „kuller“, toimetatakse kaubad kliendi poolt määratud aadressile. Kulleriga tarnet pakuvad kõik suuremad postiteenustega tegelevad ettevõtted.
Itella SmartKULLER on Magento jaoks loodud moodul, mis annab kliendile võimaluse tellida pakk Eesti siseselt otse koju või kontorisse talle sobival ajal. Kui kulleril ei õnnestu esimesel korral pakki kliendile üle anda, lepitakse kokku uus aeg. Vastavalt kliendi soovile on võimalus pakk ilma lisatasuta ümber suunata ka pakiautomaati.
Kullerteenuse moodul on olemas ka Omnival, mis võimaldab määrata tarne hinna sihtriigi ja kauba kaalu järgi. Loomulikult on seda võimalik määrata iga riigi puhul eraldi. Millistesse riikidesse ja mis tingimustel pakke saadetakse, saab lähemalt lugeda Omniva koduleheküljelt.
DPD Kullerteenus võimaldab pakke läkitada aga kõikjal Euroopas. Seega on see suurepärane tarnemoodul jõudmaks suure hulga klientideni.
Magentot on võimalik integreerida ka DHLi kullerisüsteemiga, kuid moodul võib vajada mõningaid lisaseadistusi, sest see on loodud standardselt üle maailma.
Tegelikult saab Magentot ühendada ükskõik millise kullersüsteemiga – vaja on vaid lasta arenduspartneril moodul ehitada. See tuleb aga olulisemalt kallim kui kasutada valmismoodulit.
Lisaks on saadaval teisigi sisseehitatud kullerteenuse mooduleid, mis Eestis veel väga levinud ei ole, kuid mida soovi korral Magentoga ühildada saab. Sellisteks on näiteks USPS, UPS ja FedEx. Tasub aga meeles pidada, et nimetatud moodulid on mõeldud eelkõige rahvusvaheliseks pakiveoks.
Tasuta kohaletoimetamine
Tasuta kohaletoimetamine on e-kaubanduse maailmas üks suurimaid ostuotsuse mõjutajaid. Näiteks Ameerika Ühendriikides läbiviidud uuringust selgus, et 68% inimeste meelest on tasuta tarne äärmiselt motiveeriv ostu lõpuleviimiseks.
Tasuta kohaletoimetamise moodul on Magentosse juba eelnevalt sisse ehitatud nii tarneviiside valikusse, kuid võimalik seadistada ka läbi ostukorvi hinnareeglite. Tasuta tarne taga võivad olla erinevad tarneviisid nagu näiteks kuller, pakiautomaat või tavapost. Alates mingist summast on paki kohaletoimetamine kõigi tarneviiside puhul tasuta ning see on kliendile väga suureks boonuseks.
Lunamakse moodul
Jällegi on tegemist Magento mooduliga, mille saab seadistada Omnivale ja Itella SmartPOSTile. Lunamakse võimaldab klientidel paki eest tasuda alles selle kättesaamisel, muutes tellimisprotsessi kliendi jaoks mugavaks, kuid suurendab kaupmehe riske tellimuste tühistamise korral. Lisaks tasumata jäänud kaubale peab kaupmees täitma ka kulleri kulud.
Kuigi Eestis ei ole tegemist väga levinud mooduliga, on see teiste maade näitel e-poodide käivet oluliselt suurendanud ning sealhulgas ei ole suur ka ostu tühistajate arv.
Virtuaaltooted
Magntos on võimalus kaubelda ka virtuaalsete toodetega, mis enamikel juhtudel on allalaetavad. Sellised on näiteks kinkekaardid, e-raamatud, muusika, lisagarantii toodetele, teenused jpm. Virtuaaltooteid ei ole vaja tarnida või neile järele minna, vaid need saab alla laadida või tellida e-posti teel. Kui ostukorvis on ainult virtuaalsed tooted (st valitud tootetüübiks on „virtuaal product“), ei kuva Magento standardis tarneviise – seda tasub tähele panna, kui on näiteks soov saata kinkekaarti tavapostiga.
Ühesuurune tasu
Moodul, mille saab määrata Magento põhiseadistusest ning mis kuvatakse checkoutis. Tähendab see seda, et tarne hind on kliendi jaoks alati üks ja sama, kuid selguse mõttes peab alati kirja panema kuidas kaup kohale toimetatakse (kuller, vastuvõtt laost vm). Kasutusel eelkõige kaupmeeste hulgas, kes kasutavad oma transporti või kelle kaubad on piisavalt suure koguse ning hinnaga, et iga kord mitmelt kullerfirmalt pakkumisi võtta.
Kokkuvõtteks
Seekord võtsime fookusesse erinevad tarneviisid. Nagu ka maksemeetodite puhul, ei ole ülevaade täielik ning uusi teenusepakkujaid lisandub pidevalt. Mitmekülgsete tarnevõimaluste pakkumine klientidele on aga oluline – kuigi kaupmehel võib olla mugavam teha leping vaid ühe teenusepakkujaga, võivad klientidel olla erinevad eelistused. Seepärast peab e-kaupleja alati kättesaadav olema, kuid sellest juba mõnes teises postituses.