• et
    • en
    • fi

SEO optimeerimine

Iga e-äri jaoks on oluline olla nähtav ja positsioneeruda otsingumootori tulemustes konkurentidest kõrgemal. Search engine optimization (SEO) on protsess, milles suurendatakse veebilehe orgaanilise liikluse kvantiteeti ja kvaliteeti, parandades veebi nähtavust otsingumootorites.

Veebihaldurid ja sisuloojad hakkasid veebilehti optimeerima otsingumootoritele 1990.ndate keskel, kui esimesed otsingumootorid hakkasid veebi katalooge looma. Tol ajal piisas sellest kui veebilehe haldur sisestas veebilehe URL’i otsingumootorisse, mis asus seejärel veebilehte indekseerima. 

Viimaste aastakümnetega on SEO väga palju muutunud ning selleks, et olla nähtav otsingumootoris, on vaja teha rohkem kui sisestada veebilehe URL. Lumavis on otsingumootorite optimeerimine osa meie igapäevasest tööst. Seepärast räägimegi lähemalt sellest, mida on võimalik optimeerida, kuidas meie seda teeme ja kuidas saaksime ka sinu e-äri aidata.

Lumavis kasutame SEO jaoks mitmeid tööriistu, üheks selliseks on SEO PowerSuite, mis tegelikkuses hõlmab endas nelja erinevat programmi: Rank Tracker, Website Auditor, LinkAssistant ja SEO SpyGlass. Järgnevalt tutvustame nende programmide funktsionaalsusi ja nende tegevuste vajalikkust SEO jaoks.

SEO PowerSuite Rank Tracker näide

Rank Tracker

Rank Tracker võtab automaatselt kõik sõnad veebilehelt, mis on Google’i poolt märksõnadeks märgitud, näidates nende hetkelist positsiooni ja konkurente. Lisaks kuvatakse märksõna keerukust (keyword difficulty), mis näitab kui keeruline on antud sõnaga jõuda tippu ning milline oleks eeldatav liiklus. Nende märksõnade põhjal saab teha automatiseeritud märksõnade analüüse (keyword research), kasutades sarnaseid otsinguid (related search), küsimusi (related questions) ja märksõna kombinatsioone (keyword combinations). 

Märksõnade analüüsi tulemusel koostatakse märksõnade valim, grupeeritakse keyword’id ja luuakse seosed kindlate lehtedega (keyword mapping). Märksõnade gruppidega saame leida ka teema konkurente. Näiteks, meil on tootegrupp “arvutid”, millele oleme teinud märksõnade kogumi – nüüd saame jälgida, kes on meie konkurendid samal teemal. Kui e-poes on palju erinevaid tootegruppe, on võimalik iga gruppi eraldi käsitleda ja neile konkurendid leida.

Lisaks teema konkurentide leidmisele saab Rank Tracker’iga leida domeeni konkurente (domain competitors), nende top lehekülgi ning orgaanilisi märksõnu, millega nad otsingus enim esile tulevad. Seeläbi võime leida märksõnu, mida me ei kasuta, kuid võiksime lisada oma lehele. Vajad märksõna analüüsi? Võta meiega ühendust!

SEO PowerSuite WebSite Auditor näide

WebSite Auditor

WebSite Auditor’it kasutatakse Lumavis peamiselt tehnilise auditi tegemiseks, et saada informatiivset tagasisidet lehe tehnilisest SEO seisust. Programmis näeme iga lehe optimeerituse taset vastavalt heale tavale (tiitlite pikkused, meta kirjeldused, pealkirjad, sõnade arv lehel, sisu pikkus) ja see võimaldab luua sisuanalüüsi (content analysis). Lisaks näeme liiklust lehel, meile viitavate linkide asukohta ja kuhu need on suunatud, kas ja kuidas me oleme sidunud märksõnu lehtedele ja milline on nende liiklus.

Võttes kindla URL’i, näiteks tootekaardi või tootekategooria, saame selle põhiselt auditeerida lehe optimeeritust, tehnilisi faktoreid ning konkurente. Vajad tehnilist auditit? Võta meiega ühendust!

SEO PowerSuite LinkAssistant näide

LinkAssistant

LinkAssistant aitab leida veebilehti, mis sobiksid linkima sinu lehte (backlinks), näiteks erinevad blogid, konkurendid, vormid, linkide lehed, kommentaarid, foorumid, konkurentide lingid. Kõikidele sobilikele veebilehtedele saab automaatselt saata mass e-kirju ning küsida linkimist lehel. Pärast e-kirjade saatmist saab jälgida progressi ja hallata linkide ehitamist (link building). Vajad abi linkide ehitamisel? Võta meiega ühendust!

SEO PowerSuite SEO SpyGlass näide

SEO SpyGlass

SEO SpyGlass annab meile põhjaliku ülevaate lehtedest, mis meile viitavad, näidates ühtlasi lehe väärtust ning lingi ankurteksti. Lehe väärtus on oluline, sest negatiivse väärtusega domeenilt tulnud lingid võivad SEO’d pigem kahjustada kui parandada. Lisaks saame vaadata, kes meie konkurente lingivad ning võrrelda linkide andmeid.

Pärast üldist analüüsi saame detailsemalt võrrelda linkide profiile, jälgida progressi ja jaotada lingid geograafiliselt.

Lisaks sellele on igal programmil funktsioon Domain strength, mis lubab võrrelda domeenide tugevust, vanust, sotsiaalmeedia signaale, otsimootorite tulemusi ning linkivate lehtede arvu. 

Oleme Lumavis välja töötanud SEO paketid, et aidata keyword’i ja konkurentide analüüsi, tehnilise auditi ning strateegiaga. Võta meiega ühendust ja vaatame koos, kuidas saame sinu e-äri kasvama panna!

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
magento 2 versioonid Magento 2 varasemad minor versioonid – kuidas edasi?
Ajalugu Kui 2015. aastal ilmus kauaoodatud Magento 2 esimene versioon, oli loogiline planeerida, et...
Loe lähemalt 27. mai 2020
E-smaspäev – suur e-ostlemise päev taas käes!
11. mail toimub üheteistkümnendat korda e-poodide kampaaniapäev E-smaspäev. E-smaspäev on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt korraldatav e-ostlemise...
Loe lähemalt 11. mai 2020
Scroll to top

Võta ühendust





Lumav - Magento Partner

Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.