• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

E-äri turvalisus: platvorm

Tegutsedes e-kaubanduses, on üks tähtsamaid valikuid platvorm, millega tööd alustatakse. Platvormi valik on oluline, sest see määrab ka edasise arenduse ja selle ajakohasena hoidmise.

Üks võimalus on kasutada mõnda populaarset vabavaralist platvormi, teine variant on minna täiesti erilahenduse peale ja lasta endale sobilik platvorm nullist üles ehitada.

Platvorm: erilahendus, Magento, PrestaShop, WordPress jne.


Miinused ja plussid?

Populaarse platvormil on pidevalt saadaval turvauuendused ning ka aktiivsed foorumid, kus saab infot erinevate turvariskide kohta. Nende platvormide puhul võivad olla saadaval ka erinevad suuremad versioonid ning seal tuleks jälgida ka pakutavat tuge.

Näiteks Magento 1 tugi lõpeb 06-2020, kuid Magento 2 arendatakse jätkuvalt edasi ja tugi on olemas.

Miinuskülg on jällegi see, et neid platvorme ka rünnatakse rohkem ja proovitakse haavata erinevaid nõrku kohti.

Erilahenduse positiivne külg on jällegi see, et massilisi rünnakuid ta ilmselt siiski ei saa, samas turvaaugust saad alles siis teada, kui rünnak on juba toimunud ja pead hakkama kiirelt parandustöid tegema, sest suur tugivõrgustik foorumite näol puudub.

Samuti, kes seda arendada soovib, kui esialgset arendajat enam pole?

Olenemata platvormist, mängib rünnakute puhul väga suurt rolli ka see, kui hästi on veebileht optimeeritud. Mida paremini see tehtud on, seda suurema tõenäosusega on see ka robotitele kergesti leitav.

Kasutades teada-tuntud platvormi, tuleks koheselt piirata vaikimisi avalikud lehed, mida ei ole vaja näha kellelgi teisel kui arendajal.


Kujundus

Platvormi üks lahutamatu osa on ka kujundus, ka see otsus on oluline.


Vaikimisi (default) kujundus

See tuleb tavaliselt kaasa enimlevinud platvormidega ning võimalikud veakohad likvideeritakse üldiselt koos turvauuendustega. Miinuseks on see, et kujundus võib olla mitte kõige kenam ja ettevõtet esindav.

Valmiskujundus

See on lahendus, mida iga kaupmees saab endale soetada kujunduste müügikeskkondadest (nt Themeforest).

Valmiskujunduse miinused:

  • on mõeldud vaid platvormi vaikimisi funktsionaalsustele
  • tihtipeale ei ühildu kolmandate osapoolte moodulitega
  • vahest unustatakse ära platvormi enda kõik funktsionaalsused (näiteks kujundus on kena lihtsa tootega, aga grupi tootega on kujundus puudulik)
  • omab kolmandate osapoolte mooduleid, mis võivad põhjustada turvaauke

Erikujundus

Üks paremaid valikuid:

  • tehakse täpselt nõuetele ja soovidele
  • ei kasuta võõraid mooduleid, vaid arendaja enda loodud lahendusi
  • kaetud on ka kõik erilahendused
  • lahendus hoitakse lihtsa ja puhtana
Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
product badge Tootemärgised – nutikas viis toodete esiletõstmiseks e-poes
Tootemärgis, inglise keeles badge, on oluline tooteinfo element, mis aitab suunata klientide tähelepanu kindlatele...
Loe lähemalt 07. november 2024
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.