Üha rohkemate veebisaitide puhul on usaldusväärsuse ja turvalisuse huvides kasutusele võetud HTTPS sertifikaat. Mis see täpsemalt on ning millist kasu e-poe omanik sellest saada võib?
HTTP ehk Hyper Text Transfer Protocol on Sinu veebibrauseri ja e-poe serveri vaheline andmevahetuse viis (edastusprotokoll). HTTPS tähendab, et see andmevahetus on krüpteeritud (turvaline) ja ei ole seetõttu loetav kõrvalistele osapooltele. Ühendust krüpteerib SSL (Secure Sockets Layer) või TLS (Transport Layer Security) sertifikaat.
Sertifikaadi olemasolu näitab veebibrauseri aadressiriba kõrval asuv rohelise tabalukuga märgis:
Turvalisus
HTTPS ei ole kohustuslik, kuid kuna e-poodidest jookseb iga päev läbi suur hulk tundlikke kliendiandmeid (näiteks krediitkaardiandmed, isiklik info, ostud jne), on oluline, et see info oleks kaitstud. Tegelikult ei vaja HTTPS-i mitte ainult need veebilehed, mis tegelevad tundliku infoga. Igal ebaturvalisel veebisaidil on oht, et külastajate identiteet, info brauserikasutuse kohta, paroolid jm jõuavad valedesse kätesse.
Sertifikaadi olemasolu suurendab klientides turvatunnet ning usaldusväärsust – seda eriti praegu, mil inimesed on turvalisuse osas üha teadlikumaks muutunud.
Google ja SEO
Kui otsingumootoritele optimeeritus (SEO) on Sinu jaoks oluline, on HTTPS pea et kohustuslik. 2014. aastal võttis Google sihiks muuta internet turvalisemaks. Seetõttu hakatigi eelistama turvalisi veebisaite ning HTTPS-i olemasolu sai veebilehe positsiooni määramisel otsingutulemustes oluliseks faktoriks.
Seega kui soovid, et veebisait oleks paremini leitav, tasub kindlasti HTTPS-ile üle minna. Alates 2017. aasta oktoobrist hakkas Google HTTP peal olevate saitide külastajatele kuvama erinevaid teateid, mis hoiatavad, et tegu ei ole turvalise veebilehega. See omakorda mõjub negatiivselt külastatavusele.
Kokkuvõtteks
Tulevik on igal juhul suunatud HTTPS-ile – reaalajas jälgitava statistika kohaselt kasutab SSL sertifikaati juba ligikaudu 70% maailma veebilehtedest.
Sertifikaadi olemasolu muudab veebilehe turvaliseks ning ühtlasi suurendab usaldusväärsust. Näita oma klientidele, et nende turvalisus on Sinu prioriteet.