• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

“Käibemaks 22” ehk kuidas tagada (sujuv) maksumäära muudatus oma e-poes?

Üha kiirenevalt muutuvat maailma pelgavatele ettevõtjatele on kunagisel USA presidendil Benjamin Franklinil lohutav sõnum: “Nothing is certain but death and taxes”. Kirjutasime omalt poolt mini-selgituse, mida olulist poodnikud peaksid arvestama ning kuidas soovitame seda lahendada. Samuti kiire Magento juhend neile, kes seda ise peavad tegema!

Alates 01.01.2024 on Eestis käibemaksu standardmäär 22% senise 20% asemel. Alates 01.01.2025 on majutus ja majutus koos hommikusöögiga maksustatud 13% käibemaksumääraga senise 9% asemel ning ajakirjandusväljaannete käibemaksumäär tõuseb 5%-lt uuesti 9%-le.

Olukorra teeb komplitseerituks, et muudatus jõustub aasta alguses. Kuna detsember on puhkuste kuu ja sel aastal on aasta viimane päev pühapäeval, tuleb plaan aegsasti paika panna. Kuna muudatus puudutab kõiki e-poodnikke, siis kontakteeru oma arendajaga juba täna, et saaksid ettevalmistused aegsasti tehtud ning aastavahetust südamerahuga nautida.

Igal juhul on vajalik teha analüüs, leida õige stsenaarium ja koostada vajalikuks muudatuseks tööplaan, seda ka lahenduste puhul, mis tunduvad lihtsamad.

Stsenaariumid

Allolevalt panime kirja kolm stsenaariumit ja selgitust, kuidas muudatused Magentos jõustuvad. Uue e-äri püstiseadmisel – maksud väga tihti loodetavasti ei muutu, aga kui see peaks juhtuma (või ettevõte soovib eksportida teise KM määraga maale), siis tead millist seadistust oma arendajalt küsida.

1. Kataloogi on sisestatud või tulevad liidesest KM-ta hinnad

  • Hinnad jäävad samaks ja muutub ainult KM määr. Kõige vähem kasutatud kuna sellisel juhul on kliendile kuvatavad lõpphinnad ümardamata. Kasutatakse peamiselt ärikliendile müümisel

2. Kataloogi on sisestatud või tulevad liidesest KM-ga hinnad

  • Hinnad tuleb üle kirjutada ja KM-ta hind arvutatakse uue KM määra järgi
  • On ka kaupmehi kes katavad KM tõusu oma kuludest – sel juhul on üleminek kõige lihtsam

3. Erilahendused (nt. erinevatest liidestest tulevad hinnad erinevalt, KM % või koefitsient on lisatud koodi erinevatesse kohtadesse ja erineval moel)

  • Kui oled teinud maksude kuvamiseks erilahendusi või on kahtlusi, et (varasem) arendaja seda on teinud, siis kontakteeru arendajaga aegsasti ja mõelge koos plaan välja

Kokkuvõttes on kolm võimalust, kuidas neid muudatusi rakendada

  • Arendaja koostab vastava juhendi ja klient muudab ise õigel hetkel KM määra seadistust
  • Arendaja pakub lahenduse automaatseks seadistuseks, mis vajalikud tegevused õigel ajal teie eest ära teevad – KM määra muudatus, hindade indekseerimine, cache puhastamine ja muu vajalik.
  • Kolmas võimalus oleks maksta valvetiimile aastavahetusel ülevalolemise eest, aga see on kindlasti kõige kallim variant ning sobivaid inimesi ei pruugi leida

 

Magento seadistused

Kellel ei ole hetkel arendaja tuge või tunneb ennast piisavalt enesekindlalt, siis allpool on ka lingid Magento 1 ja 2 seadistustele (vajuta pildile suurendamiseks), mida uusaastaöösel rakendada või nende rakendumist kontrollida.

Kindlasti teha alguses läbi testserveril ja kontrollida rakendumist – järgnevas peatükis ka mini-testplaan.

Magento 2

Magento 2 KM määr Magento 2 kataloogi hinnad

Magento 1

Magento 1 KM määr Magento 1 kataloogi hinnad

 

Testimine

Toote maksumuse kuvamise vead võivad tähendada kahju ettevõttele ning usalduse kadumist klientide silmis; samuti ajakulu parandamiseks ja selgitamiseks. Soovitus on peale muudatuse aktiveerimist puhastada cache, käivitada indekseerimine ning kontrollida maksude suurus üle järgmistes vaadetes:

  • Toote vaade
  • Kataloogi vaade
  • Soovitatud tooted
  • Minicart (ostukorvi ikooni popup’id)
  • Ostukorv
  • Checkout
  • Kliendikontos, tehtud tellimuste alt
  • Tellimuste ja arvete e-mailid (tee läbi tellimus reaalsete andmetega)

Standard lahenduses ja seadistustega on numbrid samad, aga tasub alati kontrollida.

Tegusat aastavahetust!

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
Decora front page Case study: Decora välise sortimendi automatiseerimine
Kes ei tunneks Decorat? Eesti üks tuntuim ehituspoe bränd, mis põhineb kodumaisel kapitalil.  Lumavi...
Loe lähemalt 09. aprill 2024
WCAG 2.1 Veebisisu juurdepääsetavuse suunised (WCAG) 2.1. Mida oma e-poes teha?
Digitaalne ligipääsetavus ei ole enam lihtsalt valikuline kasutajamugavuse küsimus; see on nõue, mille eesmärk...
Loe lähemalt 09. aprill 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.