• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Kuidas lihtsustada tootehaldust?

Lumavil käis külas Akeneo esindaja Prantsusmaalt, kes tutvustas Akeneo PIMi ja millised võimalusi see pakub kaupmeestele.

Akeneo PIM

Akeneo on 2013. aastal Prantsusmaal asutatud ettevõte, kes pakub kaupmeestele tarkvara, mis aitab lihtsustada tooteinfo haldamist ja rikastamist. Tarkvara on lihtne kasutada ja see on kergesti mõistetav lõppkasutajale. Lisaks on nende eesmärgiks teha PIM kergesti liidestatavaks kolmandate osapooltega, näiteks on toodete ja atribuutide ülesehitus väga sarnane Magentole.

Mis on PIM?

PIM ehk tooteinfo haldus on lühend fraasist Product information management. PIM keskendub täielikult tooteinfo täiustamisele ja on arendatud mõeldes turundajatele. Tooted on kaupmeeste e-äri kõige olulisemaks osaks ja seetõttu peab nende kohta käiv info olema korrektne.

Põhiline probleem seisneb selles, et tooteinfo on mitmes kohas laiali: ühte osa tooteinfost hoitakse ja täiustatakse majandustarkvaras, teine pool on aga erinevate osapoolte arvutites. See võib põhjustada ebakõla reaalse info ja veebipoes kuvatava vahel: tooted on puudulikult tõlgitud või toote omaduste kohta on liiga vähe infot. Andmete puudulikkus ja mittevastavus mõjutab e-poe edukust ja suurendab ka tagastuste hulka.

PIM koondab kogu tooteinfo ühte kohta ja võimaldab kõikidel osapooltel töötada ühise andmebaasiga. PIM ei ole mõeldud ainult e-poodide toodete halduseks: tarkvaras on võimalik hallata eri kanaleid ja edastada infot vastavalt nende vajadustele (veebipood, paberkataloog, veebikataloog, mobiilirakendus).

Akeneo PIM demo

Millal kaaluda PIMi kasutusele võtmist?

PIMi peaksid kaaluma kaupmehed kellel on:

  • 10 000 või rohkem toodet
  • Mitu erinevat turunduskanalit toodetele
  • Mitmekeelne tooteinfo
  • Kiiresti muutuv sortiment

Tooteinfo rikastamine ilma keskse süsteemita ei anna ülevaadet info täiuslikkusest, lisaks sellele on Excelis ja majandustarkvaras tooteinfo haldamine ajakulukam. Majandustarkvarad ja Magento ei ole mõeldud tooteinfo haldamiseks. Nad küll võimaldavad seda, kuid PIM on arendatud täielikult toodete haldamiseks. PIM tarkvara vajab eraldi majutust serveris või pilveserveris nagu Magento. See tähendab, et koormus jaotub osapoolte vahel vastavalt. PIMis tooteinfo täiustamine ei mõjuta majandustarkvara ega ka veebi kiirust, sest see on nendest eraldatud.

Akeneo PIM example

Mis juhtub, kui ei kasuta PIM tarkvara?

Kliendi jaoks on täpne ja atraktiivne tooteinfo e-poe üks edukuse põhielemente. Täpne tooteinfo tagab selle, et kliendid leiavad üles toote, mida nad soovivad. Tihti kasutatakse selleks otsingut, mille abil suunatakse nad õigesse kategooriasse, kus kliendid saavad juba ise filtreerida tulemusi. Õige tooteinfo alusel saavad nad sooritada ostu, mis vastab kliendi ootustele.

Puuduliku tooteinfo alla käib näiteks:

  • Tooteinfot pole kliendile soovitud keeles või tooteinfo on osaliselt tõlgitud (halb kuvand ettevõttele, klient ei saa kätte vajalikku infot ostu sooritamiseks)
  • Tooteinfot pole väärtustatud (nt mõõdud on puudu, klient ei saa pildi järgi aru kas mööbliese sobib tema koju või mitte, ostu ei sooritata)
  • Tootel puudub pilt või see on halva kvaliteediga
  • Tootenimetused ei ole struktureeritud ega informatiivsed kliendile

PIM võimaldab omada ülevaadet iga keele rikastuse kohta ja võimaldab kaupmehel jälgida, et põhiline sortiment oleks alati korralikult täiendatud. Lisaks sellele on PIMis võimalik määratleda tingimused, millal võib toode üldse e-poodi üles minna. Tootegrupi põhisel saab seadistada, et toode ei või müüki minna, kui midagi on puudu: näiteks kui puudub toote pilt, toote nimetus/kirjeldus kõikides keeltes või toote mõõdud.  Kaupmeeste huvides on tuua välja oma põhiline sortiment, teha see kliendile võimalikult atraktiivseks ja lihtsasti leitavaks. PIMi kasutades on võimalik tagada andmete kvaliteet ja kontrollida oma sortimenti.

Akeneo PIM workflow

Tekkis huvi?

Võta meiega ühendust, kui soovid oma Magento e-poodi liidestada Akeneo PIM tarkvaraga.


Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
AI e-poes. Soovitused e-poodnikele ja Lumavi senine kogemus
Tegime hiljuti AI teemalise mini-seminari kus tutvustasime väikesele grupile enda arvamust AI kasutamise osas...
Loe lähemalt 16. aprill 2024
Decora front page Case study: Decora välise sortimendi automatiseerimine
Kes ei tunneks Decorat? Eesti üks tuntuim ehituspoe bränd, mis põhineb kodumaisel kapitalil.  Lumavi...
Loe lähemalt 09. aprill 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.