• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Magento 2 varasemad minor versioonid – kuidas edasi?

magento 1 vs 2

Ajalugu

Kui 2015. aastal ilmus kauaoodatud Magento 2 esimene versioon, oli loogiline planeerida, et uusi suuremaid arendusi Magento 1 baasile teha ei ole mõtet. Alates sellest ajast on enamik Magentole ehitatud poed (st 2.0.x ja 2.1.x) küll juba uuel tarkvaral, kuid loogiline on, et uue tarkvara esimestesse versioonidesse on vajalik mitmete uuenduste tegemine. Seega võib neilt tänapäeval uusimale minor versioonile üleminek (nt 2.0.x või 2.1x üleminek viimasele versioonile 2.3.x) tähendada suuremaid investeeringuid, kuna Magento on kommuuni toel uut versiooni oluliselt täiendanud.

Maksekeskuse palvel rääkisime nende blogis lähemalt, mis meie meelest Magento 1 toe lõpp tähendab, kuid annaks nüüd kiire ülevaate ka Magento 2 varasematest versioonidega ülemineku nüanssidest. Oluline on aru saada, et esimeste versioonide end-of-life on ametlikult juba käes:

Magento 2.0.x – tugi lõppes märts 2018
Magento 2.1.x – tugi lõppes juuni 2019
Magento 2.2.x – tugi lõppes detsembris 2020.

Miks Magento 2 esimeste minor versioone enam edasi ei arendata? Vastus:  

  • Nii kogukonna kui ka Magento enda meeskonna poolt tehtud muudatused on piisavalt olulised, et vajalikud on suuremad ümbertegemised;
  • E-äride arengu kiirus on suurenenud ning see seab tarkvaradele suuremaid nõudeid;
  • Mitme tarkvara toetamine on kulukam ja „lihtsam“ on suunata e-poode versioone uuendama, sest vaevalt keegi kunagi vanale versioonile ehitama hakkab.

„Lõputud uuendused.“

Mitu aastat tagasi tuli langetada otsus – kas ehitada e-pood stabiilsele versioonile Magento 1, mis paari aasta pärast legacyks muutub või võtta uue versiooniga risk. Arusaadavalt on mitmel kaupmehel nüüd küsimus – ehitasin poe uuele platvormile, kuid nüüd on taas vajalik suurem uuendamine? Ning teiseks, kui 2.3. uuendamise investeering teha, siis millal tuleb see teekond taas ette võtta?

Viimase versiooni 2.3.x lõpptähtaega ei ole tänase seisuga öeldud. Arendajatena võime öelda, et tegemist on juba „küpse“ versiooniga, mis on kvaliteetne ja kindlasti pikem elueaga, isegi juhul kui 2.4.x peaks oluliselt parem olema. Ka 2.2 versiooniga puhul on tegemist meie hinnangul juba hea tarkvaraga, samuti mille uuendamine 2.3 versioonile on vähem ajakulukam. Probleem on 2.0 ja 2.1. versioonidega. Mõni kaupmees on tagantjärgi süüdistanud ennast või arendajat, kuigi tegelikult peitub küsimus üldise tarkvara elutsükli loogika mõistmises.

Vana versiooni peal poe omanik võib end tunda justkui pantvangis – vana versiooni edasiarendamisse ei tundu otstarbekas panustada ning uue investeering tundub suuremana. Ebameeldivaks üllatuseks seegi, et mitmed kolmandad osapooled ei toeta mooduleid vanadel versioonidel ja uued moodulid tehakse ainult uusimatele versioonidele. Ehk kui tahta veel vana versiooniga mingi aeg edasi minna, siis võib mõnel juhul olla vajalik investeerida hoopis downgrademisse (äriliselt ei pruugi olla üldse halb mõte).

magento 2 versioonid

Less is more?

Oluline nüanss, mida kiputakse ära unustama on see, et mida suurem on IT süsteem, seda kallim on seda üleval pidada ja muuta/uuendada. Uute lahenduste analüüsis peab arvestama suurema hulga võimalustega, tekib rohkem test case’d, dokumentatsiooni korrektne täitmine jm. Hea e-pood ei saa kunagi valmis ning on loomulik, et nii klientidelt kui konkurentidelt võetakse ideid poe pidevaks parendamiseks.

Uuendamise kulu mõjutavad ka kolmandate osapoolte arendused ehk kui palju on klient soovinud e-poe arenduselt säästa valmislahendustega. Magento üheks plussiks on suur arendajate/kommuuni võrgustik ning tarkvara modulaarsus. Kui kaupmees soovib mingit funktsionaalsust, siis on võimalik see moodulipoest soodsalt hankida ning oma poele peale panna, kuid tasuta lõunaid ei ole. Ahvatlev on vaadata Themeforestist erinevaid huvitavaid kujundusi ja eelistada paarikümne dollarilist põhja UX analüüsi ning kümnetele-sadadele tundidele erilahenduse loomiseks.

„Keegi on juba valmis teinud, kasutame!“ on hea argument, et poe arenduskuludelt säästa, kuid arvestama peab lahenduse jätkusuutlikkusega ning sobivusega teiste moodulitega. On olemas poode, mis on vanal versioonil, täis tohutul hulgal väga erinevaid mooduleid, mis on koostööd tegema pandud ning mille uuendamisele ajahinnangut anda ei julgeta. Siin tekibki olukord, kus esmaselt soodsast lisaarendusest võib saada probleem.

Uuendamise protsess on järgmine – kaardistatakse moodulid ja erilahendused, poest tehakse koopia arendusserverisse, pannakse peale uuendus ning testitakse pood läbi. Parandamise ajal kontrollitakse, kas kolmandate osapoolte moodulite jaoks on olemas uuemad versioonid. Kui moodulitest uuemaid versioone ei ole peab arendaja ise võõrale moodulile uuendamist tegema ning mõnikord on see otstarbekas üldse mõne teise teenusepakkuja vastu välja vahetada. See on eriti aktuaalne Magento 2 varasemate minor versioonide puhul, kus muudatused on suuremad.

Ei väida nagu valmislahendusi kasutama ei peaks – tegemist riskide hindamise ülesandega ning sõltub palju kliendist ja tema plaanidest. Me oleme Lumavis vähendanud oma klientide jaoks pikaajalist riski sellega, et enam valmiskujunduste peale uusi poode ei arenda, moodulite vajaduse korral eelistame mõne kindla äraproovitud arenduspartneri lahendusi ja igas projektis on peal ka tagavarameeskond, kes projekti samuti tunneb.

Tulevik?

Nüüd, kus kriisiajal e-kanalite kaubandus füüsiliste poodide arvelt kasvas, on järjest enam kaupmehi aru saamas, et konkurentsivõimeline e-äri lahendus on juba hügieen mitte mugavus. Nagu näha on ka arendajad kohanemas ja pakkumas kiiremini-turule-hooldamistasuta pakette, kuid kas see on võluvits? Kui e-äri ehitada, siis miks üldse investeerida arendust/hooldust nõudvatesse platvormidesse ja selle asemel kasutada hoopis rendilahendusi, kus kõik juba sees olemas?

E-äri tegemist ei saa vaadata mitte võistluse vaid võitlusena, kus hõbemedalist samuti uhke on. Klient ostab oma kauba ikka ühest kohast ja viikingite anekdoodist tuntud lause „Hästi läks lahingus, teiseks jäime…“, jõuab ka siia. Fakt on see, et mida suuremaid nõudeid esitatakse e-äridele, seda rohkem nõudeid esitatakse ka vastavatele platvormidele. Kui Magento soovib olla maailma eesrindlikum e-äri platvormi pakkuja, siis võib eeldada, et nad mõtlevad ka ise pidevalt sellele kuidas pakkuda uusi tehnilisi lahendusi, mis aitab selle kasutajatel konkurentsieelise saavutada. Kas kaupmees peab ja jõuab kõigega ning kohe kaasa minna on juba igaühe enda äriline otsus.

Kokkuvõtlikult kolm punkti teema lõpetuseks:

  1. Kas investeerida töökindlusesse või valida soodne valmislahendus; samuti millal ja kui tihti e-poodi uuendada on äriline otsus. See sõltub peamiselt kui konkurentsitihe on Sinu sektor.
  2. Mida keerukam on süsteem, seda ajamahukam on hooldus ja uuendamine, sh seda suurem osakaal on analüüsi ja testimise osal kogu töös.
  3. Konkurentsitihedas valdkonnas ei saa eeldada, et uued platvormid kunagi uuendusi ei vaja ning muudatusi hakkab vähem tulema. Pigem vastupidi.

Sarnaselt Magento 1 uuendustele on ka Magento 2 major uuenduste tegemine/mittetegemine äriline otsus. Kui vajad kaasamõtlemist milline uuenduste lahenduskäik Su ärile kõige parem oleks, siis võta meiega ühendust ning leiame koos lahenduse.

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024
WordPressi e-pood on muutunud aeglaseks ja ebastabiilseks?
„Pärast teie vajaduste detailset analüüsi ja erinevate lahendusvariantide põhjalikku kaalumist oleme jõudnud järeldusele, teie...
Loe lähemalt 09. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.