• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Oluline! Soodushindade kuvamise reegel e-poodides. Hinnalogi moodul Magentole

Soodushindade kuvamist reguleeriv määrus on kehtinud juba üle aasta. Tarbijakaitse on teinud ka detailse juhise hindade kuvamise kohta ja suuremates e-poodides on hindade kuvamine vastavusse viidud. Kirjutame teemast veidi pikemalt enda blogis ning räägime lähemalt ka Lumavi pakutavast lahendusest Magento e-poodidele.

Taust

Varasema hinna avaldamine on kaubanduspraktika, kus müüja annab tarbijatele teada varasemast või soovitatavast jaemüügihinnast enne soodushinna kohaldamist. See tähendab, et enne toote või teenuse müümist soodsama hinnaga peaks müüja esitama teabe selle kohta, milline oli selle toote või teenuse varasem hind või soovitatav jaemüügihind.

Selle kehtestamisel on mitu olulist eesmärki: 

  1. Aitab tarbijatel saada adekvaatset teavet toote või teenuse tegeliku hinna kohta. Tarbijad saavad võrrelda varasemat hinda soodushinnaga ning hinnata, kas sooduspakkumine on tegelikult sooduspakkumine.
  2. Varasema hinna avaldamine aitab tekitada usaldust ja vähendada tarbijate hilisemat pettumust e-poe suhtes.
  3. Varasema hinna avaldamine on oluline ka ausa konkurentsi seisukohalt. See tagab, et müüjad ei saa moonutada hindade tõelist laadi ega kasuta eksitavaid taktikaid tarbijate meelitamiseks. 

Eestis on varasema hinna avaldamise regulatsioonid ja nõuded kehtestatud tarbijakaitse seadustega. Tarbijakaitseamet jälgib ja kontrollib, et müüjad järgiksid neid nõudeid ning tagaksid tarbijatele õiglase ja läbipaistva hinnateabe.

Alates 28. maist jõustusid muudatused tarbijakaitseseaduses, mis sisaldavad mitmeid olulisi punkte, sealhulgas kauba hinna alandamisest teavitamise reeglite muudatusi. Varasemalt võrreldi soodushinda tavaliselt tavahinnaga, kuid nüüd on nõutud, et võrdlusena näidatakse vähemalt 30 päeva jooksul vastava kauba madalaimat hinda, mitte enam tavahinda või muud hinnainfot. Eranditeks on uus kaup, mida kaupleja on pakkunud 30 päevast lühema aja jooksul (vähemalt 7 päeva madalaim hind), kiiresti riknev kaup (varasemaks hinnaks on kauba esialgne alandamata müügihind) ja järk-järguline allahindlus (iga alandamise korral tuleb kuvada varasem hind, mis kehtis enne esimest hinna alandamist).

Hinnalogi moodul Magentole

Hindade alandamise direktiivist tulenevalt on vajalik et Magento’l oleks võimekus hindade ajalugu säilitada ning kampaaniate puhul allahindlusi korrektselt kuvada. Just selleks on Lumav loonud Hinnalogi mooduli.

Hinnalogi moodul suudab pärida iga toote puhul selle toote viimase 30 päeva minimaalse hinna. Selleks talletatakse vähemalt 30 päeva:

  • Iga toote hinnamuutus koos muutmise ajaga. 
  • Uue toote lisandumisel Magentosse talletatakse selle tekkimise aeg. Seda on vaja kuna uute toodete puhul lubatakse võrdlushinnana kasutada 7 päeva hinda.
  • Iga kataloogi (catalog price rule) hinnareegli versioon koos muutmise ajaga. Erandiks on hinnareeglid, mis on Magento kasutaja poolt välistatud.
  • Toote lisandumise sündmus ehk esmase hinna tekkimine. See on vajalik, kuna uute toodete hindade kuvamisel piisab 7-päevasest ajaloost.

Hinna kuvamine e-poes

Reguleeritud kampaania puhul kuvatakse võrdlushinnaks viimase 30 päeva madalaim hind. Selleks kasutatakse nii toodete hindade ajalugu kui ka hetkel kehtivaid allahindluse reegleid ning ka kuni 30 päeva pikkust allahindlusreeglite ajalugu. Säilitatakse viimase 30 päeva hinnareeglid ning kontrollitakse, mis on kõige madalam hind millega 30 päeva jooksul on seda toodet müüdud. 

Erandiks on tooted, mille vanus on poes enam kui 7 päeva ja vähem kui 30 päeva. Sellisel juhul kasutatakse võrdlusperioodiks 7 päeva ning tehakse kõik eelkirjeldatud arvutused 7 päeva raames.

Kui toode on vähem kui 7 päeva vana, siis võrdlushinda üldse ei arvutata. Kui kõige madalam võrdlushind on kõrgem kui allahinnatud hind, siis samuti võrdlushinda ei kuvata.

Lowest price in last 30 days

Mooduli saab osta 280 eur + KM eest, sellele lisandub installeerimine, seadistamine ja disaini kohandamine. Küsi lähemalt!

Kokkuvõte

E-äri juhi töölaud on ülesannetest lookas. Siiski on oluline võtta see aeg, et end TTJA ettekirjutustega kurssi viia ning neid ka e-poes rakendada. Sarnaselt GDPRi tulemisega, kus paljud e-poodnikud vastavusse viimisega viivitasid – trahv ise ei ole suur karistus, karistus on klientide usalduse kaotamine. 

Kui soovite Hinnalogi moodulit ka enda Magento e-poodi või mõne muu Magento lahenduse soov – võtke meiega ühendust.

Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
Gardenhouse24 Edukas e-äri Gardenhouse24: kolme aastaga kümnesse riiki
Eksportijaks saamine on iga ambitsioonika ettevõtja unistus – see näitab, et pakutav toode ja...
Loe lähemalt 31. jaanuar 2024
Lumav ERPLY Tellimiskeskkond ärikliendile – Erply ja Lumavi koostööprojekt
Meie käest on palju küsitud, milliseid lahendusi oleme koostöös Erplyga tegemas. Hea meel on...
Loe lähemalt 08. november 2023

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.