• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Kasutajaliides ja disain

Järjest tiheneva konkurentsiga äris on kasutajaliidese roll muutumas aina olulisemaks. E-äri kaardistamine ja disainimine on suur vastutus ning nõuab teadmisi, kuidas e-äri tehniline pool toimib, vältimaks kulukaid arenduskulusid või ümbertegemist.

Lumavi kasutajaliidese disainiprotsess on järgmine: kõigepealt teeme ärianalüüsi ning selle põhjal loome esmased prototüübid, testime prototüüpi ja seejärel koostame disaini.

Allolevalt oleme kokku pannud juhised, mida tuleks arvesse võtta luues või värskendades oma e-poe kasutajaliidest.


Ärianalüüs

E-äri analüüs on nagu vundament, mille peale rajatakse kogu kasutajaliides ja disain, mille põhjal teostatakse tehniline analüüs arendusfaasis. Selles etapis kaardistatakse kliendi põhiline käitumisharjumus, ettevõtte ärilised eesmärgid, olulised kasutajakogemuse funktsionaalsused (nt kasutades Google Analytics’it), omnichannel’i turundusstrateegia ning sisukaart ja struktureerimine. Nagu iga e-äri on unikaalne, on ka selle kaardistus iga kord uudne, sest kaupmeeste kliendid on erinevate vajadustega. Analüüsi eesmärk on teada saada nende võimalikud soovid. Mida keerukamad on e-äri eesmärgid ja strateegiad, seda rohkem tuleks aega panustada analüüsile, et leida üles nõrkused, tugevused, ohud ja eelised. Võta meiega ühendust, kui vajad oma kasutajaliidesele analüüsi.


Prototüüp

Ärianalüüsi tulemil luuakse esmased prototüübid, mis on esialgsed visandid näidistekstidega. Need visandid on, ilma piltide ja värvideta ning enamik tehnilistest lahendustest on simuleeritud (st. läbi klõpsatavad kliendi vaates). Prototüübi eesmärk on analüüsida sisulisi faktoreid: kas seda lahendust on mugav kasutada igas seadmes, kas ostuprotsess on kergesti arusaadav ja lihtne. Võta meiega ühendust, kui soovid uut kasutajaliidest.

Prototüüp

Hotjar

Prototüübi testimine

Prototüüpide testimiseks on mitmeid erinevaid meetodeid, näiteks  Hotjar, A/B testid ja kliendi testid koos kliendi intervjuudega. Enne testide läbiviimist tuleb luua testplaan, kus on kirjeldatud, mis meetodeid kasutatakse ja kuidas testitakse. Testimisse kaasatakse ärianalüüsist teada saadud sihtrühmi ja jälgitakse, kuidas nad erinevate toimingutega hakkama saavad. Sihtrühmad on potentsiaalsed lõppkasutajad, kellele ettevõtte tegevus on suunatud. Kogutud info põhjal on võimalik täiustada loodud prototüüpe ja korrata vajadusel testimist või kinnitada loodud lahendused, et liikuda edasi disainini. Võta meiega ühendust, kui vajad abi testimisel ja sihtrühmade analüüsil ja loomisel.

E-äri persoonad

Disain

Prototüüpide põhjal loob disainer nutitelefonile ning laua- ja tahvelarvutile skaleeruvad disainivaated. Disaini loomisel lähtutakse brändist, e-äri parimatest praktikatest, uusimast tehnoloogiast ja läbiviidud ärianalüüsist. Väga suurt rõhku tuleks panna mobiilsete seadmete kasutajaliidesele, kuna järjest rohkem tehakse oste just mobiili kaudu või alustatakse oma otsinguid seal. Koos disainivaadetega tuleks luua ühtne visuaal, mida järgitakse turunduskanalites (nt MailChimp, Facebook, muud reklaamid). Selle jaoks luuakse ettevõttele visuaalne identiteet CVI, mis sisaldab värvide kasutust, nuppude, ikoonide ning graafika stiile jms. Võta meiega ühendust, kui vajad abi disainiga.

Disain
Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
hinnakujundus Konkurentide hinnaseire – miks ja kuidas?
Majanduslangus paneb inimesi rohkem paremate hindade otsingul ringi vaatama – seda teevad nii eraisikud...
Loe lähemalt 27. august 2024
WordPressi e-pood on muutunud aeglaseks ja ebastabiilseks?
„Pärast teie vajaduste detailset analüüsi ja erinevate lahendusvariantide põhjalikku kaalumist oleme jõudnud järeldusele, teie...
Loe lähemalt 09. august 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.