Kes ei tunneks Decorat? Eesti üks tuntuim ehituspoe bränd, mis põhineb kodumaisel kapitalil. Lumavi klient on Decora olnud aastast 2017 kui Lumav lõi Decorale uue veebilehe Adobe Commerce (end Magento 2 Commerce) platvormile (loe case study’t poe arendusest).
Andmed on infoajastu kuld ning Decora soovis kaugemale tulevikku vaadates võtta kasutusele tööriista, mis võimaldab nende töötlemist oluliselt kiirendada.
Esimene ja meie hinnangul kõige kiirema tasuvusega arendusidee oli välise sortimendi automatiseerimine, sealhulgas manuaalse kontrolli vähendamine.
Analüüs
Decora meeskond võttis omal ajal paralleelselt uue e-poega kasutusele ka tooterikastamise tarkvara Akeneo PIMi ning see tähendas, et to be lahendusest oli oluline lüli olemas. E-poes oli juba kasutusel välise sortimendi võimekus ning checkouti erilahendus tellimuste eraldamiseks, juhul kui ostukorvis on korraga laos ja tellimisel tooted.
Stardipositsioon oli tugev. Innovatsioonivõimekuse loomiseks ei pidanud kogu süsteemi ümber ehitama, vaid piisas uute lahenduse lisamisest.
Kolm põhimõtet, millega Lumavis uue lahenduse väljapakkumisel arvestasime:
- Suurem toodete arv tähendab suuremat käivet. Klient ei saa osta seda toodet, mida e-poes nähtaval ei ole.
- Lahendus peab võimaldama sortimendi jätkuvat kasvamist nii kvantiteedis kui kvaliteedis
- Konkurentsis püsimiseks tuleb uute toodete sissevõtmist ning tooteinfo rikastamist veelgi kiirendada ja võimaldama vajadusel uute innovatiivsete andmetöötlusvõimaluste kasutuselevõtmist
Lumav Sync lahendus
Tooteinfo liigutamise parandamiseks välistelt tarnijatelt võeti kasutusele litsentsiga Sync lahendus. Infoliikumise arhitektuur pandi paika eesmärgiga optimeerida esimese faasi arenduskulu ja tagada skaleeritavus.
Lahenduse arhitektuur on lühidalt järgmine:
- Sync küsib väliselt tarnijalt tooted, kategooriad, laoseisud, atribuudid/filtrid, hinnad
- Sync töötleb infot nt eemaldab hinnalt käibemaksu. Tulevikus saab sinna lisada muid infotöötlustarkvarasid
- Kogu tooteinfo saadetakse PIMi, kus tooted vastavalt rikastuse reeglitele a) saadetakse otse e-poodi või b) lähevad käsitsi täiendamisele
- PIM’t liigub info kinnitatud toodete kohta e-poodi
- Alles välise sortminendi toote tellimuse korral saab kaupmees toote ERPi luua
Eelkõige täitis arendus sortimenti laienduse eesmärki, kuid lahendus annab võimaluse ka puhvri loomiseks populaarsetele toodetele. Juhul kui toode on nii kliendi kui tarnija laos, siis müüakse kõigepealt ära tooted enda laost ning alles seejärel hakatakse välise tarnija juurest tellima.
Automatiseeritud lahendus võimaldas peale sisselülitamist panna kohe müüki ca 1700 toodet, mida varem e-poes saadaval ei olnud ja teist samapalju review staatuses tiimile kinnitamiseks. Järgmised tarnijad on juba analüüsis. Aga kõige olulisem – on olemas baas järgmiste innovaatiliste lahenduste kasutusele võtmiseks 😉
Sync teenuse kasutuselevõtt on meie hinnangul üks suurima ROI’ga lahendus, kuhu iga suurem e-pood investeerima peaks. Antud lahenduse implementeerimine võttis aega vähem kui 6 nädalat.
Tänud Decorale usalduse eest ja valmistame ette järgmisteks sammudeks konkurentsitihedal turul edumaa saamiseks.
“Vaatan alati arendusmõtetes pikalt ette, kuid Lumav julgeb minu aastaplaanidesse oma ettepanekutega heas mõttes sisse sõita. Tänan :)”
Grete Allik
Decora e-kaubanduse strateegiline juht