• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Otsimootori optimeerimine – SEO II

Kuigi inimesed ja otsimootor tõlgendavad kodulehti erinevalt, on nende käsitlusviisides ka sarnasusi.

Peamised sarnasused:

  • Pealkirjad, esile tõstetud sõnad ning nimekirjad – nii inimene kui ka otsimootor teab, et kui midagi on esile tõstetud pealkirja või alapealkirjaga, siis tõenäoliselt on see oluline. Sama kehtib ka poolpaksus, kaldkirjas või täpploendis kirjutatud sõnade/fraaside puhul.
  • Sissejuhatus ja kokkuvõte – lugeja vaatab teabe kiireks kättesaamiseks kõigepealt läbi avanenud lõigu või kodulehe kokkuvõtte. Sama taktikat kasutades püüab ka otsimootor aru saada, mis on lehe teema ning ja otsida võtmesõnu selle terves ulatuses.
  • Seotud lingid – inimesed kui ka otsimootorid hindavad lisateavet. Seega meeldib neile näha, et Sinu lehel on lingid teistele allikatele ja vastupidi.

Otsimootoritele ja inimestele meeldib:

  • Mitmekesisus ja sünonüümirohkus – otsimootorite maailmas tuleb valida sõnad, mis väljendavad olulist, teemaga haakuvat ja originaalset sisu. Kodulehe täitmisel tekstiga kasuta tabavaid väljendeid ja jälgi, et iga sõna oleks asjakohane nii lugeja kui ka teema seisukohalt.
  • Hea sisu – otsimootori jaoks on sisu hea siis, kui võtmesõnu esineb kodulehel mitmesugustes vormides, näiteks eri käänetes ja pööretes, ainsuses ja mitmuses jm.

Otsimootoritele ja inimestele ei meeldi:

  • Halb sisu – otsimootorid praagivad üha rohkem välja kodulehti, mis on täis seostamata võtmesõnu ning toetuvad suuresti pelgalt pealkirjadele ja linkidele. Koduleht peab olema tervik nagu muffin, mille sees on marju just parajalt – mitte liiga palju ega liiga vähe. Sama on võtmesõnadega – neid peab olema ühtlaselt. Just nõnda moodustavad nad ideaalse terviku.
  • Katkised lingid – otsimootorid tahavad anda oma klientidele hea kasutajakogemuse, juhatades neid kasulikule ja inforohkele kodulehele, mis on alati töökorras. Katkised lingid ütlevad nii inimestele kui ka otsimootoritele, et leht on kehvasti üles ehitatud ja hooldamata ega paku meeldivat kogemust.
Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
Decora front page Case study: Decora välise sortimendi automatiseerimine
Kes ei tunneks Decorat? Eesti üks tuntuim ehituspoe bränd, mis põhineb kodumaisel kapitalil.  Lumavi...
Loe lähemalt 09. aprill 2024
WCAG 2.1 Veebisisu juurdepääsetavuse suunised (WCAG) 2.1. Mida oma e-poes teha?
Digitaalne ligipääsetavus ei ole enam lihtsalt valikuline kasutajamugavuse küsimus; see on nõue, mille eesmärk...
Loe lähemalt 09. aprill 2024

Võta ühendust





    Lumav - Magento Partner

    Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.