• et
    • en
    • fi
    • da
    • no
    • sv

Põrkemäär

Põrkemäär (ingl bounce rate) on igale internetiturundajale vajalik veebianalüütika parameeter. Sellega mõõdetakse protsentides nende külastajate hulka, kes lahkuvad kodulehelt n-ö põrgates. Põrkamise all mõeldakse seda, et kohe pärast lehele saabumist lahkub külastaja ilma seal ringi vaatamata.

Põrkemäära saab jälgida mitmeti. Tuntuim neist on Google Analytics, mida soovitame ka meie.

Põrkemäära valem

Põrkemäära arvutatakse järgmise valemi järgi:

Põrkemäär

Külastaja saab „põrgata”

Ettevõtte kodulehele sattunud külastaja võib nn põrkajate hulka sattuda mitme tegevuse tulemusel. Põrkaja on külastaja, kes:

  • klikib uuele viitele, mis suunab ta lehelt minema
  • sulgeb avanenud akna või vahelehe
  • sisestab uue URL aadressi
  • vajutab nupule „tagasi” („back”) eesmärgiga lehelt lahkuda
  • sulgeb brauseri

Vajalikkus

Põrkemäära kasutatakse lehe efektiivsuse väljaselgitamiseks.

Kui koduleht, kuhu inimene satub, on madala põrkemääraga, tähendab see seda, et leht on väga efektiivne ning inimesed jäävad sinna püsima. Muidugi võib asi olla ka vastupidine, st põrkemäär on madal seetõttu, et leht on halvasti leitav. Niisiis on külastuste hulk oluline parameeter.

Nüüd tekib küsimus, kui madal peaks põrkemäär olema. Eks arvamusi ole selle kohta erinevaid, kuid keskmiselt on alla 20% jõudmine juba väga hea tulemus. Kui põrkemäär on 30–40%, on olukord veel üpriski hea, kuid üle 50% puhul on põhjust hakata muretsema.

Kuidas põrkemäär kontrolli alla saada?

Iga kodulehe omaniku eesmärk on hoida põrkemäär tiheda külastuse juures võimalikult madal. Olgugi, et 30–40% peetakse normaalseks, ei ole see kaugeltki ideaalne tulemus. Kui tagasipõrkajaid on juba nii palju, tähendab see, et külastajad ei leia kodulehelt seda, mille järele nad tulid ning lahkuvad kiiresti.

Soovitused

  • Hea SEO – kindlasti hoia oma veebilehe SEO korras ja täpne (SEO-st loe lähemalt siit ja siit). Kui SEO ei erine veebilehe sisust, ei pea ka veebilehe külastaja pettuma.
  • Teemakohane sisenemisleht – kui suunad kliendi oma lehele näiteks reklaami või uudiskirja kaudu, pead tagama, et lehel, kuhu ta saabub, ootaks teda seesama asjakohane teave, mille pärast ta reklaamile või uudiskirjale klõpsas.
  • Välimus – koduleht peab olema piisavalt huvipakkuv, et kliendil tekkis tahtmine seal ringi vaadata. See tähendab, et muu hulgas tuleb hoida võimalikult teemakohane ka igasugune pildimaterjal.
  • Lihtsus – veebilehel navigeerimine peab olema lihtne ja loogiline, kuid siiski omanäoline.
  • Väldi liigset reklaami – hoia veebileht vaba hüpikreklaamidest (ingl pop-up). Need ei meeldi kellelegi ning takistavad ringiliikumist.
  • Viited – kõik viited, mis suunavad külastaja teistele lehtedele, pane avama uues aknas või vahelehel, sest siis jääb külastaja samal ajal püsima ka Sinu lehele.
Jaga postitust sotsiaalmeedias: LinkedIn facebook
e-smaspäev 05-10-2021 E-smaspäev – e-ostlemise päev!
10. mail toimub E-smaspäev kolmeteistkümnendat korda! E-smaspäev on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt korraldatav e-ostlemise päev, mil erinevad veebipoed...
Loe lähemalt 10. mai 2021
E-kaubanduse nõuanded E-kaubanduse 5 väärtuslikku nõuannet mai 2021
Allpool panime kirja mõned nõuanded 2021 aasta maikuuks – head rakendamist! Korrasta oma Google...
Loe lähemalt 07. mai 2021
Scroll to top

Võta ühendust





Lumav - Magento Partner

Magento sertifitseeritud partnerina pakume klientidele parimaid lahendusi mis tagavad ärikasvu.